منصوره میرفتاح گفت: انتشار مجموعه شعر سپیدم با نام «در ناخودآگاه من زنی است» در سال 96 برایم خیلی جذاب بود.

به گزارش خبرنکار ،حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  منصوره میرفتاح از نویسندگان و ترانه سرایان کشورمان است. «هذیان های نیمه شب»، «تاریخ ترانه» و «مجموعه داستان پیامبران»، آثاری هستند که به قلم این نویسنده منتشر شده اند. وی از شاگردان علی معلم دامغانی در حوزه شعر است و اولین مجموعه شعر سپید خود را به نام «در ناخودآگاه من زنی است» در سال 96 منتشر کرد. به مناسبت فرارسیدن بهار و سال نو با منصوره میرفتاح گفتگو کردیم که در اینجا می خوانید:

خانم میرفتاح سال 96 برای شما چگونه بود؟

سال 96 از لحاظ کاری برایم سال تقریبا خوب بود و نمی توانم ناشکری کنم.کارهایی که در این سال انجام دادم، سه نمایشنامه برای معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما بود که هر کدام در چهل قسمت با موضوع شخصیت های مشهور نوشته شد. این برایم خیلی جذاب بود. همچنین کتاب ترانه هایم منتشر شد. ترانه های این کتاب با آهنگسازی مهرداد نصرتی و اجرای آقای رادش و مهرداد نظری، رکورد تماشاچی را زدند و استقبال بسیار خوبی از آن ها  شد. در مجموع سال 96 برایم سال خوبی بود.

در سال 96 شما تجربه انتشار مجموعه شعرتان را برای اولین بار داشتید. مجموعه شعری که منتشر کردید چطور بود؟

انتشار مجموعه شعر برایم خیلی جذاب بود، چون دعوت خوبی از طرف ناشر خوبی انجام شد.  اتفاق ناخوشایندی که پس از آن افتاد، این بود که با پخش کننده و با ناشر بر سر توزیع کتاب به مشکل خوردیم و کتاب در حوزه توزیع موفق نبود. من ترجیح دادم کتاب را نگه دارم و آن را در زمان مناسبی به چرخه توزیع ارائه دهم.

به نظر شما مهمترین اتفاق ادبی در سال 96 کدام اتفاق است؟

در حوزه کاری ادبیات برای من در سال 96 اتفاق خاصی نیفتاد ولی یک سری اتفاقات خوب دیگر داشتیم. مثلا شهرداری تهران برای اولین بار عکس سیمین دانشور را که از نامداران ادبیات ماست، بصورت بَنِر در سطح شهر نصب کرد. خب این اتفاق خوبی برای زنان نویسنده است. بالاخره امیدوار شدیم که ما هم دیده می شویم.

عید نوروز برای شما چگونه سپری می شود؟

در نوروز ما مشغول کار هستیم و برای ما خیلی متفاوت نیست. عید امسال هم مشغول کار و برنامه سازی هستیم و شروع نمایشنامه سهروردی در این ایام است. پس تعطیلات آنچنانی نداریم و در واقع دو روز تعطیل هستیم.

برای سال 97 برنامه خاصی دارید؟

در سال 97 سریالی که دو سال است نتوانستیم برای تامین اسپانسرش کاری انجام دهیم، حتما خیلی جدی تر پیگیری خواهم کرد. اگر تیم تولید مناسبی برای آن پیدا نکنم، ممکن است کار را به یک شرکت بسپارم، فقط به جهت اینکه ساخته شود. دیگر اینکه کتاب «عشق به هر تقدیر» را که نام قبلی اش «هذیان نیمه شب» بود منتشر کنم.

دوست دارید  چه اتفاقی در سال 97 برای حوزه ادبیات بیفتد؟

نمی توان صرفا درباره ادبیات گفت. دوست دارم در سال 97 از سازمان صدا و سیما مجوز برنامه هایی را بگیریم که برای ترویج کتابخوانی موثر باشد. متاسفانه غیر از برنامه «کتاب باز» هیچ برنامه ای نتوانسته روی آمار مطالعه مردم تاثیر خوبی بگذارد. امیدواریم بتوانیم کارهای جدیدی در حوزه کتابخوانی مثلا در فضای مجازی انجام دهیم. اخیرا در صفحه شخصی خودم برای ترویج مطالعه مطلب گذاشتم و راجع به کتاب ها صحبت می کنیم، این کارها را ان شاء الله ادامه می دهیم و امیدوارم آمار مطالعه کمی افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، مجموعه شعر ، ناشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار