مدیر گردشکری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: در نوروز 97، ظرفیت اسکان 21 هزار و 700 نفر در مراکز اقامتی شهرداری‎پیش‌بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نرگس شالچیان رابع با بیان این مطلب در جریان نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مراکز اسکان موقت شهرداری برای 16 هزار نفر اقامت تدارک دیده شده است که هزار و 800 نفر اقامت نیز برای مراکز اسکان سرپوشیده مشهد در نظر گرفته شده و مراکز اسکان اضطراری نیز به منظور خدمات‌رسانی بهتر و شایسته‌تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت مراکز اسکان اضطراری 13 درصد افزایش یافته است، گفت: با این حال ظرفیت کل مراکز اسکان شهرداری در نوروز 97 با 30 درصد کاهش همراه خواهد بود.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه رویکرد مراکز اسکان شهرداری از ابتدا نیز به صورت دائمی نبود، افزود: این مراکز با هدف جمع‌آوری چادرهای مسافران نوروزی و زائران از سطح شهر شکل گرفت.

شالچیان با اشاره به کاهش ظرفیت مراکز اسکان، گفت: هدف آن است که با توجه به وجود مراکز اقامتی متعدد در این کلانشهر، شهرداری مشهد به موضوع اسکان مسافران نوروزی ورود پیدا نکند و در این راستا ظرفیت نمایشگاه بین‌المللی برای نوروز 97 حذف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بوستان زائرپذیر غدیر در نوروز پیش رو 16 هزار نفر پذیرش مسافر خواهد داشت، گفت: این ظرفیت نیز به مرور در 2 یا 3 سال آینده کاهش می‌یابد و یکی از پشتوانه‌های این کاهش، وجود شهرک زائر آستان قدس رضوی است که ظرفیت‌های خوبی در اختیار گردشگران و زائران قرار می‌دهد. در غیر این صورت حذف سریع این مراکز مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام// م.م

هزار و 800 نفر اقامت برای مراکز اسکان سرپوشیده مشهد

برچسب ها: شهرداری ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.