برکناری تیلرسون از وزارت امور خارجه آمریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جمعی ایتالیا به ویژه مطبوعات این کشور داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ لارپوبلیکا، ایل مساجرو، کوریره دلاسرا و ایل سوله ونتی کواترو اوره از جمله روزنامه‌های پرشمارگان ایتالیا بودند که برکناری تیلرسون را بازتاب دادند.

این نشریات ایتالیایی با مضامین مشابه می‌نویسند که دونالد ترامپ روز گذشته در یک پیام توییتری از برکناری وزیر امور خارجه آمریکا خبر داد و نوشت مایک پمپئو، مدیر سیا، وزیر امور خارجه جدید ماست و کار‌های فوق‌العاده خواهد کرد. او چند ساعت بعد در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: "ما با تیلرسون اختلاف نظر‌هایی داشتیم. برای مثال، به توافق اتمی با ایران نگاه کنید که از نظر من وحشتناک است، ولی از نظر او توافق خوبی بود. من خواستار لغو یا اصلاح توافق هسته‌ای ایران بودم، اما تیلرسون معتقد به حفظ آن بود. "

نشریات ایتالیایی در ادامه نوشتند: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با مسائل مهم سیاست خارجی آمریکا، به ویژه ایران و کره شمالی، با یکدیگر شدیدا اختلاف نظر داشتند و در بسیاری از موارد این اختلافات علنی می‌شد. مایک پمپئو، رئیس سیا که به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا کار خود را آغاز خواهد کرد از تندروترین چهره‌ها در زمینه سیاست خارجی این کشور به شمار می‌رود و برخاسته از جناح راست افراطی آمریکاست. او از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای است و بار‌ها لغو آن را خواستار شده و تردیدی نیست که او ترامپ را به خروج از برجام تشویق کند. اخراج تیلرسون نشانه دیگری از تضعیف هر چه بیشتر میانه رو‌ها در دولت آمریکا و چرخش آن به سوی مواضع تند و سخت می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار