رئیس جمهور روسیه در سخنانی انضمام دوباره شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال دو هزار و چهارده را تحقق عدالت تاریخی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه به فاصله چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری کشورش ضمن بازدید از روند احداث یک پل که روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می‌کند، انضمام دوباره شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را در سال دو هزار و چهارده، تحقق عدالت تاریخی توصیف کرد.

 تحریم‌های غربی ضد روسیه در اعتراض به انضمام این منطقه به روسیه، نتوانست مسکو را به تسلیم وادار کند.

فوریه سال ۲۰۱۴ در پی برکناری ویکتور یانوکوویچ از ریاست جمهوری اوکراین، کریمه و سباستوپول در شرق اوکراین که بیشتر ساکنان آن را روس زبان‌ها تشکیل می‌دهند پس از برگزاری همه پرسی، استقلال خود را از اوکراین و الحاق مجدد خود را به روسیه اعلام کردند اما کشور‌های غربی و دولت اوکراین این همه پرسی را رد و الحاق شبه جزیره کریمه و دخالت‌های روسیه را در اوکراین محکوم کردند.

مسکو برای تسریع روند ادغام شبه جزیره کریمه در اقتصاد روسیه و همچنین تثبیت حاکمیت خود بر این منطقه طرح ساخت یک پل نوزده کیلومتری را بر فراز تنگه کرچ به اجرا گذاشته است.  این پل که " پل پوتین" نامگذاری شده است از نظر بسیاری از ساکنان شبه جزیره کریمه نشان دهنده سخاوت مسکو در قبال منطقه‌ای است که سال‌های سال در زمینه اقتصادی به حال خود رها شده بود.

پوتین در جمع کارگرانی که مشغول ساخت این پل بودند ضمن تمجید از فعالیت و تلاش کارگران ابراز امیدواری کرد این پل زودتر از ماه دسامبر که قبلا پیش بینی شده بود، در تعطیلات تابستانی راه اندازی شود.

پوتین همچنین در جمع طرفداران خود در شهر سباستوپول الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را تحقق عدالت تاریخی و نمونه یک دموکراسی واقعی دانست.

 شبه جزیره کریمه در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق به لحاظ اداری از روسیه جدا و به اوکراین واگذار شد.  

انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه درست مصادف با چهارمین سالگرد انضمام شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار خواهد شد.

طبق نتایج نظرسنجی‌های اخیر پوتین حدود هفتاد درصد از آرای انتخابات ریاست جمهوری آینده را از آن خود خواهد کرد و به راحتی و با اختلاف فاحش همه رقبای خود از جمله پاول گوردینین کمونیست را از پیش رو برخواهد داشت.  پوتین در شرایطی نامزد مجدد انتخابات ریاست جمهوری شده است که روابط مسکو با کشور‌های غربی که به علت مناقشه شبه جزیره کریمه متنشج شد، به سطح بسیار پائینی تنزل پیدا کرده است.

روابط میان روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا از آوریل سال دو هزار و چهارده در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین، رو به تیرگی نهاد و با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به اندازه‌ای تشدید شد که که از پایان جنگ سرد به این طرف بی‌سابقه بوده است.

با آغاز بحران اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا در اعتراض به مداخله روسیه در اوکراین، تحریم‌هایی ضد مسئولان سیاسی و اقتصادی روسیه و شرکت‌های این کشور اعمال کردند و دولت روسیه نیز در اقدامی تلافی جویانه واردات محصولات غذایی و کشاورزی را از این کشور‌ها ممنوع کرد.

انتهای پیام/

سخنرانی پوتین درباره الحاق کریمه به روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار