راستاد گفت: تسهیل خدمات بندری و افزایش سرعت ثبت سفارشات از راهبردهای اصلی سازمان بنادر برای افزایش صادرات از طریق دریا است.

تسهیل خدمات بندری زمینه‌ساز افزایش صادرات از طریق دریا می‌شودمحمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه رشد صادرات کالا از طریق بنادر طی سال‌های گذشته چشمگیر بوده است، گفت: به این منظور مکانیزم‌های مختلفی را برای رشد صادرات در بخش دریا ایجاد کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: به منظور ایجاد مشوق‌های صادراتی سعی کرده‌ایم تخفیف‌هایی را برای جابه‌جایی و حمل کالاهای صادراتی فراهم کنیم و این روند را تا سال آینده ادامه دهیم.

راستاد تصریح کرد :تسهیل خدمات بندری و بالا بردن سرعت ثبت سفارشات و همچنین کاهش ماندگاری کالاها در بنادر از دیگر راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش میزان صادرات از طریق دریا است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: راهبرد اصلی که سازمان بنادر در نظر دارد افزایش رقابت‌پذیری در حوزه تجارت کالاهای دریایی است تا بتوانیم از طریق دریا میزان صادرات را نسبت به سایر بخش‌های حمل و نقل از جمله جاده‌ای افزایش دهیم.

انتهای پیام /

افزایش رقابت‌پذیری در حوزه تجارت کالاهای دریایی

برچسب ها: افزایش صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار