سال ۹۷ سال مهمی برای ورزش کشور است و ستاد بازی‌های المپیک آینده از یک سال گذشته در وزارت ورزش تشکیل شده تا در المپیک ۲۰۲۰ نتایج بزرگی کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مسعود سلطانی فر صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه ورزشی نیمه تمام سالن ۶ هزار نفری گرگان، گفت: این پروژه ۱۰ سال است که به حال خود رها شده و به دلیل محدودیت‌های مختلف هیچ عملیات اجرایی در آن انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به حجم کار باقی مانده، امکان تکمیل این پروژه طی یک سال وجود ندارد، زیرا تامین منابع و عملیات اجرایی آن زمان می‌برد.

مسعود سلطانی فر گفت: صحبت‌هایی با استاندار داشته‌ایم تا با همکاری مشترک این پروژه در سال ۹۸ افتتاح و به بهره برداری برسد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص دیگر پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان گلستان، گفت: باید متناسب با منابع و تخصیص‌ها قول بدهیم و اگر منابع و تخصیص خوب باشد، پروژه‌های ورزشی بیشتری در گلستان به بهره برداری خواهد رسید، زیرا فضای همکاری برای سرعت دادن به تکمیل پروژه‌های ورزشی در استان وجود دارد.

سلطانی فر گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان "فجر چهلم" برنامه ریزی گسترده‌ای داریم تا از هفته دولت تا دهه فجر، هر هفته یک پروژه ورزشی بزرگ در کشور افتتاح شود.

وی ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ در چشم‌انداز ۲۰ ساله به دنبال رسیدن به قدرت اول منطقه در عرصه‌های مختلف هستیم و این در حالی است که دشمن همیشه برای ما مانع ایجاد کرده، اما حرکت عمومی برای توسعه و آبادانی کشور متوقف نشده و برای رسیدن به رفاه و آسایش و رضایتمندی مردم امیدوار و پرتلاش هستیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اعتماد متقابل بین مردم و نظام باعث حرکت رو به جلوی کشور شده است.

سلطانی‌فر تأکید کرد: در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که بتوانیم یک میلیون شغل ایجاد کنیم و دولت با استفاده از منابع نظام بانکی چند ردیف را مشخص کرده و رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات پیش‌بینی کرده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم در حوزه ورزش پروژه‌های نیمه‌تمام را که برخی سابقه ۱۵ ساله دارد بتوانیم تعداد قابل توجهی از سالن‌های بزرگ ۶ هزار نفره، استادیوم‌های چند هزار نفره و سالن‌های دو و میدانی و استخر‌های بزرگ را تا سال ۹۸ به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تنها یک فدراسیون کشور با سرپرست اداره می‌شود و ساماندهی جدی در امور فدراسیون‌ها انجام داده‌ایم.

سلطانی‌فر مطرح کرد: جوانگرایی در مدیریت‌های مختلف ستاد و صف وزارت ورزش و جوانان را با جدیت در دستور کار داریم و این مدیران جوان در استان‌های مختلف، تحول خوبی ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: با کسی عهد اخوت نداریم و هرکسی که عملکرد خوبی داشته باشد می‌تواند در مدیریت باقی بماند و وزارت ورزش و جوانان با جدیت بر استفاده از بانوان در عرصه‌های مدیریت تأکید دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جام جهانی فوتبال، بازی‌های آسیایی جاکارتا و پارآسیایی و المپیک جوانان، خاطرنشان کرد: سال آینده سال مهمی برای ورزش کشور است و ستاد بازی‌های المپیک آینده از یک سال گذشته در وزارت ورزش تشکیل شده تا در المپیک ۲۰۲۰ نتیجه بزرگی کسب کنیم.

سلطانی‌فر گفت: جمهوری اسلامی در حوزه ورزش کارنامه درخشانی دارد و از این نظر پر افتخار هستیم.

وی مطرح کرد: گلستان استان با ظرفیتی در حوزه ورزش است و در سوارکاری قطب ورزش کشور است و باید در این عرصه بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: ایران همچنین در والیبال و بسکتبال قطب کشور است و فوتبال هم اگر گلستان از نظر حامی مالی تأمین شود، می‌تواند تیم لیگ برتری داشته باشد، امیدوارم تا دو سال آینده این مهم اتفاق بیفتد.

سلطانی‌فر در خصوص سرانه ورزشی در کشور تصریح کرد: بخشی از فضا‌های ورزشی متعلق به وزارت ورزش است و بخش قابل‌توجهی در اختیار سایر دستگاه‌ها است که در تلاشیم برای سال آینده این سرانه‌ها تجمیع و ساماندهی شود که با این اقدام، آمار سرانه ورزش افزایش خواهد یافت.

وی در پایان در خصوص جداسازی سازمان جوانان از وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: هر تصمیم گرفته شود، ما اقداماتمان برای جوانان را قطع نکرده و نخواهیم کرد و هر هفته در دو استان حاضر می‌شوم و با نمایندگان تشکل‌ها دیدار و گفت‌وگو دارم.

امیدواریم پروژه‌های ۷۰ درصدی استان گلستان تا پایان کار دولت به سرانجام برسد

سلطانی‌فر ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره وضعیت مکان‌های ورزشی استان گلستان اظهار داشت: توفیق داشتیم که در روز‌های پایانی سال در استان گلستان باشیم و در خلال این سفر جلسه‌ای با هئیت ورزشی داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی استان گلستان، تصریح کرد: از و‌ضیت ورزش استان از گذشته ارزیابی داشتم و از نظر اقلیمی و حوزه‌های مختلف استان گلستان از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تصور می‌کنیم که در ۲ سال آینده در توسعه فضای ورزشی و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در استان قدم‌های مهمی برداریم و به تیم‌های مختلف ورزشی استان کمک کنیم.

سلطانی‌فر یادآور شد: استان گلستان ورزشکاران خوب و توانمندی در لیگ‌های مختلف دارد و امید داریم بتوانیم با حمایت از ورزش شرایط نشاط و شادابی را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: پروژه‌های مختلف در شهرستان‌های استان نیمه تمام باقی مانده و امید داریم بتوانیم پروژه‌های بالای ۷۰ درصد استان را تا پایان کار دولت به سرانجام برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سالن ۶ هزار نفری شهدای استان گلستان با وجود آنکه پیشرفت فیزیکی کمی داشت با صحبت‌های استاندار گلستان درصدد آن هستیم به صورت مشارکتی به سرانجام برسانیم و در سال ۱۳۹۸ آماده بهره‌برداری شود.

سلطانی‌فر همچنین نسبت به شرایط و وضعیت فدراسیون کشی سوال خبرنگاران را بی‌پاسخ گذاشت.



انتهای پیام/م
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.