افزایش 47 درصدی کمک خیریان به مددجویان استان اردبیل

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل از افزایش 47 درصدی کمک خیریان به مددجویان استان اردبیل خبر داد.

صفر توحيدی، معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اينكه خيران 26 ميليارد تومان در 11 ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمايت و افراد نيازمند اين استان كمک كرده‌اند، گفت: كمک ‌های نيكوكاران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 47 درصد افزايش داشته است.

وی با بيان اينكه كمک ‌های مردمی بر اساس سرفصل‌های حمايتی كميته امداد در بين 27 هزار خانوار مستمری بگير تحت حمايت توزيع شده است، افزود: سيستم نيازسنجی موجب تسهيل و تسريع در رسيدگی به امور مددجويان شده است كه در سريع‌ترين زمان ممكن می توانيم كمک ‌های مردمی را در اختيار آنها قرار دهيم.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه با مشاركت گسترده خيران و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمايتی كميته امداد می ‌توانيم شاهد ريشه‌كنی فقر و محروميت از جامعه باشيم، بيان كرد: هرچقدر كمک ‌های مردمی افزايش يابد به همان ميزان می ‌توانيم پاسخگوی نيازهای اساسی خانوار تحت حمايت و افراد بی‌بضاعت باشيم.

توحیدی با اعلام اينكه حاميان طرح‌های «اكرام ايتام» و «محسنين» بيش از 6 ميليارد تومان در 11 ماهه نخست سال‌جاری به فرزندان معنوی خود كمک كرده‌اند، گفت: كمک ‌های حاميان نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 17 درصد افزايش داشته است.

وی با اشاره به اينكه 7 هزار و 252 حامی طرح‌ اكرام همواره با كمک‌های معنوی، عاطفی، نقدی و غيرنقدی خود برای رفع مشكلات هزار و 900 يتيم تحت حمايت در تلاش هستند، بيان كرد: 5 هزار حامی نيز در قالب طرح «محسنين» به 2 هزار و 658 نفر از مددجويان مشمول اين طرح كمک می‌كنند.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه خيران اردبيلی بيش از 3 ميليارد و 580 ميليون تومان صدقه پرداخت كرده‌اند، افزود: 24 درصد از صدقه برای درمان بيماران، 15 درصد برای جهيزيه نوعروسان، 12درصد برای كمک های موردی، 11 درصد برای ارتقای سطح فرهنگی، 10درصد برای تعمير و بهسازی مسكن، 10 درصد برای اشتغال، 8 درصد برای تسهيلات كارگشايی و 10 درصد نيز برای رفع ساير نيازهای اساسی خانوار تحت حمايت در نظر گرفته شده است.

توحیدی با اشاره به اينكه كشاورزان و روستاييان 2 ميليارد و 365 ميليون تومان زكات مال پرداخت كرده‌اند، گفت: ۶۰ درصد از زکات برای فقرا و ۴۰ درصد آن برای پروژه‏‏‎های عمرانی در نظر گرفته شده است كه بر اين اساس كميته امداد می‌كوشد از طريق «زكات سهم فقرا» به مشكلات خانوار تحت حمايت رسيدگی كند.

وی با بيان اينكه نيكوكاران برای ساخت، تعمير و مقاوم‌سازی مسكن مددجويان اين استان يک ميليارد و 287 ميليون تومان كمک كرده‌اند، افزود: با توجه به سردسير بودن استان اردبيل و نياز خانوار تحت حمايت به سرپناهی مقاوم و مستحكم، از تمامی خيران خواستاريم كه همچون سنوات گذشته ياريگر كميته امداد در ساخت، خريد، مقاوم‌سازی و بهسازی منازل مددجويان باشند.

توحيدی با اشاره به اينكه خيران اردبيلی حدود 645 ميليون تومان در قالب «طرح كوثر» به جهيزيه نوعروسان تحت حمايت اين استان كمک كرده‌اند، افزود: 350 نوعروس تحت حمايت با دريافت كمک هزينه جهزيه راهی خانه بخت شده‌اند.

معاون توسعه مشاركت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه خيران برای درمان بيماران تحت حمايت كميته امداد در قالب «طرح شفا» حدود 103 ميليون تومان كمک كرده‌اند، گفت: كمک ‌های نيكوكاران در قالب اين طرح می تواند روند رسيدگی به امور بيماران را تسريع و تسهيل كند تا آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بيماری با مشكلات ديگری مواجه نباشند.

انتهای پيام/ح

افزایش 17 درصدی کمک حامیان طرح اکرام ایتام در اردبیل

برچسب ها: خیران ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.