مهمترین رویداد‌های خبری و قرآنی در بهمن‌ ماه سال ۹۶ را اینجا مشاهده کنید.

مصوبه جدید آموزش در راستای افزایش ساعات تربیتی دانش آموزان/ تشریح روند برگزاری مسابقات بین المللی قرآنبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال گذشته با تمام فراز و نشیب ها و رخدادهای قرآنی  با تدارک و تولیدات مختلف همراه مردم بوده است. از این روی شما در این گزارش می توانید مهمترین رویداد های خبری و قرآنی در بهمن‌ ماه سال 96 را اینجا بخوانید.

* مکان برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین المللی بانوان قرآنی تغییر کرد

 همزمان با برقراری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، روند تشکیل کارگروه های سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز از سوی اوقاف در حال پیگیری است. در همین جهت مکان مسابقات قرآنی، دبیران، مدعوین و ... هرکدام در خبرهایی جدا از سمت سازمان اوقاف و امور خیریه و یا در قالب گفتگو به روی سایت باشگاه خبرنگاران جوان رفت.

گفتنی است؛ یکی از این اخبار تغییر مکان بانوان حُفاظ و قاری است که در سال جدید به هتل ارم منتقل شدند و همه داوری ها و مراسم های آنها به صورت جداگانه در هتل ارم برگزار می شود.  درواقع این جداسازی هم به حضور چشمگیر بیشتر بانوان  در عرصه قرآنی کمک می کند و هم شاید پراکندگی دو مکان مصلی تهران و هتل ارم باعث سردرگمی مخاطبان قرآنی شود. اما باز باید صبر کرد و منتظر دیگر تصمیمات این نهاد قرآنی بود.

* ۲۰ بهمن ماه ارائه کارت ورود به جلسه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم/ ثبت نام بیش از ۸۰ درصد از متقاضیان در رشته حفظ قرآن کریم

پس از روند ثبت نام و نهایی شدن اسامی حاضر در جلسه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، محمد امیری مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف در خصوص دریافت کارت های ورود به جلسه آزمون گفت: داوطلبان تا بیستم بهمن ماه می توانند با مراجعه به سایت آزمون، کارت ورود به جلسه خود را به همراه نشانی حوزه امتحانی و ساعت آزمون دریافت کنند.

* اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم محمد(ص )برگزار شد

نخستین جشنواره بین المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح بعد از گذشت چند سال در دهم بهمن‌ماه بالاخره به سرانجام رسید اما اختتامیه آن بدون حضور عبدالهادی فقهی زاده برگزار شد. برنامه ای که از اساس برعهده معاونت قرآن و عترت بود، بدون حضور معاون این بخش با اعلام اسامی برترین های این حوزه به کار خود پایان داد.

* عبدالهادی فقهی زاده رئیس بیست و ششمین نمایشگاه قرآن شد

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد جدای از آنکه بخش نظارتی بر موسسات قرآنی دارد، ماموریت اجرای نمایشگاه های فرهنگی و هنری قرآنی را هم در دستور کار خود دارد. پیش از این حجت الاسلام محمد رضا حشمتی به عنوان معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد بود، ولی در دوره جدید با انتصاب عبدالهادی فقهی زاده ریاست بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم برعهده اوست.

* مصوبه جدید آموزش و پرورش برای کمک به زنگ های قرآنی مدارس

محمد رضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به حذف آزمون های سمپاد مدارس، برای افزایش ساعات پرورشی و قرآنی مدارس  ابراز امیدواری کرد، تا شاید به همان میزان که آموزش در راس مطالبات خانواده ها قرار دارد، بُعد تربیتی و پرورشی هم در اولویت قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار