وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مسئولان مدعی مبارزه با فساد هستند و باید مشخص شود افرادی که مسئول بودند  اگر اموال آن‌ها افزایش پیداکرده چگونه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» طرح بسیار خوب و مهمی دانست و بیان کرد: امیدواریم نمایندگان بعد از تعطیلات این طرح را پیگیری و به‌دوراز جناح‌بندی‌های سیاسی به تصویب برسانند.

وی با اشاره به سود جوی برخی افراد افزود: متأسفانه مواردی وجود داشته که افراد از موقعیت خود سوءاستفاده کرده و ثروت‌های هنگفتی را برای خودشان دست‌وپا کردند که این باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به دیگر مدیران شده و لازم است افرادی که مجرم هستند و تخلف کردند شناسایی و تحت پیگرد قرار بگیرند.

وی با اشاره به مخالفت برخی افراد با این طرح باانگیزه‌های مختلف  گفت: مخالفان عمدتاً افرادی هستند که خود شامل این طرح می‌شوند، این افراد ثروت دارند، قدرت رسانه‌ای دارند و ممکن است از این فضا به نفع خود استفاده کنند که امیدواریم نمایندگان این طرح را تصویب کرده و دستگاه قضایی نیز به جد آن را پیگیری کند.

حسینی بیان کرد: دستگاه قضایی اعلام کردند که نیازی به قانون نیست که البته قطعاً وجود قانون حمایتی ضروری است، تصویب این قانون می‌تواند خود عامل بازدارنده باشد که افراد حاضر در مسئولیت‌ها بدانند که در صورت کوتاهی در وظایفشان قانون به سراغ آن‌ها می‌آید.

وی عنوان داشت: استیضاح هم‌زمان 3وزیر اقدامی بی‌سابقه و درواقع موجب لوث کردن امر استیضاح بود، مجلس شورای اسلامی فرصت‌های مختلفی داشتند و می‌توانستند برنامه زمان‌بندی استیضاح 3 وزیر را به تأخیر بیندازند و اینکه چه اتفاقی افتاد که مجلس در روزهای پایانی سال موافقت کردند که این سه طرح سؤال و استیضاح باهم مطرح شود نامشخص است.

حسینی گفت: اینکه چه مسائل پشت پرده‌ای وجود داشت که موجب چنین اقداماتی در مجلس شد باید بررسی شود چراکه به اعتبار به حیثیت مجلس لطمه وارد می‌کند، نمایندگان مردم باید اعتبار و جایگاه خود را حفظ کنند و جنبه نظارتی کار خود را به‌خوبی اعمال کنند.

انتهای پیام/م

نمایندگان طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» را به‌دوراز جناح‌بندی سیاسی تصویب کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.