فرمانده انتظامی مازندران از مصالحه ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری ناجا در کلانتری‌های استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردارسید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران از مراجعه ۲۷ هزارو ۱۱۶ نفر به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان و ۵ هزارو ۹۰۱ نفر به مرکز مشاوره آرامش استان در طول سال ۹۶ خبر داد.

وی گفت: مشاوره خانوادگی، روانشناختی، روانسنجی، مشاوره پیش ازازدواج، مشاوره فردی، مسائل روحی و روانی و سایر مسائل اجتماعی از مهمترین خدمات این مرکز به شمار می‌روند.

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: ۷۵ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مددکاری اجتماعی و مرکز مشاوره آرامش استان منجر به مصالحه شد که به ترتیب اختلافات خانوادگی، مسائل حقوقی و نزاع و درگیری از مهمترین موضوعات طرح شده در این مراجعات بوده است.

سردار میرفیضی آموزش خانواد‌ها و سایر اقشار اجتماعی را از مهمترین مولفه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: ۳۰۵ جلسه آموزشی امسال برای اقشار مختلف در مدارس، مساجد، کانون‌های فرهنگی و مساجد برگزار شد و ۳۲ هزارو ۶۵۴ نفر به صورت چهره به چهره از این آموزش‌ها بهره‌مند شده اند.

وی آموزش مهارت‌های زندگی شامل کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر، مهارت جرات مندی و مهارت حل مسئله را از مهمترین موضوعات مطرح شده در این دوره‌های آموزشی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: ۲۱۰ جلسه آموزشی در قالب ارتقاء بهداشت روانی طی سال ۹۶ در سطح یگان‌های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام/آ

مصالحه پرونده‌های ارجاعی در مراکز مشاوره کلانتری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار