21 بازاراچه نوروزی صنایع دستی در نقاط مختلف استان سمنان در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر صفاخواه معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در 21 بازارچه و 206 غرفه صنایع‌دستی در ایام نوروز، سوغات و صنایع‌دستی استان سمنان ارائه می شود.

وی هدف از راه اندازی این بازارچه‌ها را ، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و استقبال شایسته از مسافران نوروزی و عرضه صنایع دستی و سوغات استان سمنان به مسافران و گردشگران عنوان کرد.

وی تصریح کرد : در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی رایج استان شامل سفال و سرامیک، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجی، گلیچ، تولیدات نساجی، نازک‌کاری چوب، قلمزنی روی فلز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی و غیره ارائه می‌شود.

صفاخواه با بیان اینکه در بسیاری از غرفه‌ها، کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی برپا می‌شود، افزود: در نظر است تجربه تولید صنایع دستی برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری تور کارگاه گردی در ایام نوروز، گفت: مسافران نوروزی با شرکت در تورهای کارگاه گردی از نزدیک با فرایند تولید محصولات صنایع دستی آشنا می‌شوند و زمینه خرید مستقیم از کارگاه ها نیز فراهم می شود.

گفتنی است ، چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان مشغول تولید و فعالیت در 52 رشته صنایع دستی هستند.

انتهای پیام / ه

ارائه صنایع‌دستی استان سمنان در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار