پیش بینی هواشناسی حکایت از وزش باد نسبتا شدید برای بیست و پنجمین روز اسفند ۹۶ دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  هواشناسی  وزش باد نسبتا شدید را  برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد:بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی حاکی از ورود یک سامانه کم ارتفاع لایه‌های میانی جو    به کشور می‌باشد که از امروز تا یکشنبه موجب ناپایداری هوا در مناطق وسیعی از کشور بصورت بارش یا رگبار باران، در مناطق سردسیر و کوهستانی احتمال بارش برف و وزش باد خواهد شد.

در استان مرکزی این سامانه  امروز  ابتدا موجب افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد خواهد شد؛ اما فعالیت بارشی این سامانه از ساعات عصر از مناطق شمال و غرب استان آغاز خواهد شد، ولی اراک و سایر شهر‌های استان از ساعات شب تحت تاثیر بارش‌های این سامانه قرار خواهد گرفت.
این ناپایداری‌ها  فردا بصورت رگبار باران گاهی وزش باد تداوم خواهد یافت؛ همچنین احتمال رگبار برف در مناطق کوهستانی پیش بینی شده است و نهایتا از شنبه شب سامانه بارشی از استان مرکزی بتدریج عبور خواهد کرد.
 

امروز به دلیل وزش باد نسبتا شدید در برخی از مناطق استان و کشور و همچنین ایجاد توده‌های گردوخاک در کشور عراق و انتقال به نواحی جنوب غرب و غرب کشور احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان مرکزی هم وجود دارد.

انتهای پیام / ج

 پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای  بیست وپنجم اسفند ماه۹۶

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.