وزیر علوم گفت: ظرفیت جوانان در حفظ و تقویت انگیزه‌های انقلابی بالاست و اردوی راهیان نور بستری مناسب برای این مهم محسوب می‌شود.

ظرفیت جوانان برای تقویت انگیزه‌های انقلابی بالاستبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصورغلامی وزیر علوم در هجدهمین نشست قرارگاه شهید علم الهدی با تاکید بر تاثیرات مثبت بازدید دانشجویان از فضای مقدس مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور اظهارکرد: بازدید از این مناطق تغییرات موثر و ماندگاری در رفتارها، انگیزه‌ها و تلاش‌های دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی از خود به جای گذارد که مسلماً این تغییرات از اثرات روح شهداست که این فضا‌ها را معطر و این تغییرات سازنده را در دانشجویان به وجود می‌آورد.
 
وزیر علوم با بیان اینکه ظرفیت جوانان برای حفظ و تقویت انگیزه‌های انقلابی، ظرفیتی بی‌نظیر است، گفت: یکی از بهترین و توانمند‌ترین این ظرفیت‌ها، مجموعه اردو‌های راهیان نور بوده که لازم است برای استفاده منظم و مستمر از این توانمندی‌ها، برنامه ریزی‌های صحیح و منظم داشته باشیم.

باید برای جوانان میدان عمل را فراهم کرد

غلامی با تاکید بر اینکه باید به جوانان میدان داد تا در انجام امور بخش‌های مختلف جامعه مشارکت داشته باشند، گفت: ما باید جوانان مستعد وخوش فکر را به میدان بیاوریم تا هم بتوانند تجربه‌اندوزی کنند وهم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌هایشان تضمینی برای پیشرفت و توسعه آینده جامعه و کشور باشند.
 
وی در جمع بندی نتایج این نشست با تاکید بر هم افزایی در تدارکات، امکانات و تجهیزات اسکان و پذیرایی از دانشجویان حاضر در اردو‌های راهیان نور گفت: امسال تلاش کردیم تا بودجه بیشتری در سال آینده برای پشتیبانی ستاد راهیان نور در نظر گرفته شود.
 
وزیر علوم افزود: پیشنهاد برقراری اردو‌های راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشورهم باید بررسی شود تا در فصل تابستان هم بتوان این اردو‌ها را برقرار کرد و دانشجویان بیشتری را برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام کرد.
 
غلامی در پایان گفت: در جهت گسترش اردو‌های راهیان نور می‌توان با هماهنگی استانداری‌ها ازامکانات گردشگری استان‌ها جهت پذیرایی و اسکان دانشجویان استفاده کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار