امام جمعه دلوار گفت: کسبه و بازاریان در معاملات خود انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند و از گرانفروشی پرهیز کنند و مسئولان باید جلوی گران‌فروشی را بگیرند.

برنامه‌های نوروز منطبق با ارزش‌ها باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به نزدیک بودن حلول ماه رجب المرجب و ولادت باسعادت حضرت امام باقر علیه السلام اظهار داشت: ماه رجب ماه عظیم الهی و فرصتی برای کسب معنویت و عبادت است.

وی با بیان اینکه بهار روح و معنویت انسان‌ها در ماه رجب آغاز می‌شود و برای این تحول نیاز است در دعا‌ها سیروتفکر کافی داشته باشیم، افزود: چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده که یکی از آن‌ها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام است.

امام جمعه دلوار بیان کرد: اولین شب جمعه این ماه شب لیله الرغائب است که یکی از پر فیض‌ترین شب‌های سال است که خداوند در‌های رحمت الهی را برای آمرزش و استجابت دعای بندگان باز گذارده است.

وی ادامه داد: لیله الرغائب شبی است که در آن عطا‌ها و مواهب فراوان به دست می ‏آید. در احادیث آمده شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند خداوند متعال می‌شود.

زاهددوست تصریح کرد: لیلة الرغائب دروازه ورود به لیلة القدر است و باید باید برای درک بهتر شب‌های قدر معرفت لیله الرغائب را درک کنیم و از این فرصت برای استغفار، دعا و توبه استفاده کنیم.

وی با اشاره به ۲۶ اسفند سالروز ارتحال یادگار امام حاج سید احمدآقا خمینی و یک فروردین سالروز درگذشت مادر بزرگوارشان و همسر گرانقدر حضرت امام حاجیه خانم ثقفی افزود: هر دو شخصیت همراه امام و در سختی‌ها و مشکلات صبورانه در کنار امام بودند و عمرشان را در راه امام و انقلاب اسلامی گذراندند لذا ملت عزیز ما خودشان را همواره مدیون این دو شخصیت می‌دانند.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اگر همراهی همسر بزرگوار امام نبود بعید بود انقلاب بتواند به توفیق مطلوب امام برسد، پس از انقلاب هم تلاش‌ها و کوشش‌ها و همراهی‌های حاج احمد آقا نقش مهمی در توفیق و تداوم انقلاب داشت.

وی تاکید کرد: در شان و جایگاه حاج سید احمد آقا همین بس که ایشان امین و معتمد و امانت‌دار امام بود و تا آخرین لحظه این امانت‌داری را حفظ می‌کند و همواره مطیع محض امام بود لذا ایشان را گنجینه اسرار انقلاب می‌نامند.

زاهددوست با بیان اینکه مردم عزیز مدیون خدمات این عزیز است که انشاالله در جای جای زندگی این عزیز را الگوی خود قرار دهیم، گفت: بعد از رحلت امام نیز در تعیین و تأیید رهبری و در اطاعت از مقام معظم رهبری کم نگذاشت؛ لذا انقلاب، در مقاطع حساس مدیون اوست.

وی اضافه کرد: حساس‎ترین نقشی که سید احمد آقا پس از رحلت حضرت امام (ره) ایفا کرد، دعوت همگان به بیعت و تبعیت از، ولی فقیه و رهبری پس از امام (ره) بود. آن مرحوم همچنان که بازوی پرتوان برای حضرت امام و تقویت نظام اسلامی بود بعد از ارتحال امام نیز بهترین یاور و پشتیبان برای انقلاب و مقام معظم رهبری بود.

امام جمعه دلوار با اشاره به فرازی از بیانات ایشان در حمایت از رهبری، بیان کرد: هر کس بگوید اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه‌ای است در خط آمریکا است. وقتی مرحوم آیت الله خزعلی از ایشان می‌پرسد چنین جمله‌ای از شما نقل شده جواب می‌دهد بله با ایمان و اعتقاد چنین سخنی را گفتم.

وی با اشاره به بخشی از وصیت نامه مرحوم سید احمد آقا خمینی، ادامه داد: به حسن و برادرانش این توصیه را می‌کنم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است.

زاهددوست با اشاره به ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹، افزود: ملی شدن صنعت نفت از افتخارات مهم تاریخ کشور ما در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است که با محوریت علماء و روحانیت به ثمر نشسته است.

وی اظهار داشت: در ۲۹ اسفند مسئله ملی شدن صنعت نفت به ثمر نشست و حقوق مردم ایران احیا شد، و چشم طمع دشمنان از منابع زیر زمینی ما قطع و کشورمان در این زمنینه از وابستگی نجات پیدا کرد.

امام جمعه دلوار بیان کرد: هدایت‌ها و خدمات مرحوم آیت الله کاشانی و تلاش‌های دکتر مصدق در ۲۹ اسفند به ثمر نشست و حق چپاول و غارت منابع زیر زمینی از استکبار سلب شد.

وی با اشاره به نزدیک بودن سال جدید شمسی و تبریک پیشاپیش و آرزوی عزت روز افزون ملت ایران در سال جدید، گفت: با توجه به تقارن آغاز سال نو با سوم رجب سالروز شهادت امام هادی علیه السلام باید مواظب باشیم ضمن برگزاری آداب و رسوم نوروز حرمت این امام عظیم الشأن نیز حفظ شود.

زاهددوست با توجه به افزایش میزان مسافرت‌ها و دید و بازدید‌ها در ایام نوروز باید به اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف در همه زمینه‌ها خصوصا در زمینه مصرف آب توجه کنیم و از مصرف بی رویه آب اجتناب کنیم.

وی افزود: کسبه و بازاریان در معاملات خود انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند و از گرانفروشی پرهیز کنند و مسئولان باید جلوی گران‌فروشی و سوء استفاده احتمالی برخی افراد سودجو را در این ایام بگیرند.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: کسانی که توان مالی دارند فقرا و مستمندان را دریابند و در همه ایام سال خصوصا نوروز به فکر افراد نیازمند و گرفتار باشند.

وی ادامه داد: رعایت ارزش‌های دینی ازجمله حجاب، باعث حفظ کرامت و ارزش‌های زنان است؛ دشمن همواره درصدد ضربه به فرهنگ غنی دینی ما و ترویج فساد در جامعه است، لذا مسئولان وظیفه‌دارند تا مانع ترویج بی‌بند و باری و بی‌اخلاقی در جامعه شوند.

زاهددوست اضافه کرد: برنامه‌ها و احیانا جشن‌هایی که در ایام نوروز برگزار می‌شود باید منطبق با ارزش‌های دینی و جایگاه برجسته و شناخته‌شده دیار دلوار باشد. دلوار در کشور با دار الحماسه و مرکز استعمار ستیزی شناخته می‌شود، لذا این ارزش‌ها باید برای دیار ما حفظ شود

وی گفت: خوش به سعادت کسانی که در این ایام سال نو، شادی خودشان را با نیازمندان تقسیم می‌کنند و کدورت‌ها را از دل بیرون می‌کنند و سال خود را با عشق و معنویت در جوار گلزار شهدا آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/م

لزوم مقابله با گران‌فروشی

برچسب ها: نماز جمعه ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.