فروغ عباسی ورزشکار فارسی در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله دوچرخه سواری و اسکی موفق به کسب عناوینی برای کشور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فروغ عباسی، سال ۱۳۷۲ در شیراز و خانواده‌ای ورزشکار متولد شد، از همان دوران کودکی ورزش را سرلوحه کار قرار دارد.

او در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله سنگنوردی، دوچرخه سواری و اسکی فعالیت داشته و موفقیت‌هایی را کسب کرده، اما به علت عشق به اسکی در نهایت این رشته ورزشی را انتخاب کرده است.

از دوچرخه سواری تا اسکی در المپیک/از تبار سرزمین آفتاب جِنگ، اما کسب موفقیت در برف

او همچنین به عنوان بهترین ورزشکار زن کشور در سال ۹۶ شناخته شد.

به سراغ این بانوی ورزشکار رفته و گپ و گفتی با او داشتیم.

از دوچرخه سواری تا اسکی در المپیک/از تبار سرزمین آفتاب جِنگ، اما کسب موفقیت در برف

خودتان را معرفی کنید؟

فروغ عباسی هستم، و در سال ۱۳۷۲ در شیراز متولد شده ام.

مدرک تحصیلی شما چیست؟

کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران.

از جمله موفقیت‌ها و نشان‌هایی که کسب کرده اید؟

کسب مقام سوم قهرمان کشوری در رشته سنگنوردی، قهرمانی لیگ بزرگسالان دوچرخه کوهستان و کورسی (در سن ۱۶ سالگی)، نخستین بانوی اعزامی به مسابقات آسیایی دوچرخه کوهستان و کسب عنوان چهارم و تنها بانوی ایرانی شرکت کرده در مسابقات آسیایی دانهیل و کسب جایگاه هفتم در کشور چین (سال ۱۳۹۰)، نائب قهرمان لیگ دوچرخه سواری کورسی سرعت (سال ۱۳۹۰)، اعزام به مسابقات کاپ آسیایی تایلند در رشته دوچرخه کورسی (سال ۱۳۹۰)، ۲ طلا و یک نقره مسابقات آسیایی جوانان اسکی آلپاین (سال ۱۳۹۱)، شرکت در مسابقات بین المللی لبنان و کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در اسکی، کسب سهمیه المپیک سوچی ۲۰۱۴ و شرکت در المپیک زمستانه روسیه به عنوان دومین بانوی اعزام شده به المپیک، کسب یک طلا و یک برنز آسیایی اسکی (سال ۱۳۹۲)، کسب ۲ نقره و ۴ برنز در مسابقات بین المللی ترکیه (سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۵)، شرکت در بازی‌های آسیایی زمستانه ۲۰۱۷ ژاپن (سال ۱۳۹۵)، کسب مقام سوم کشوری سوارکاری استقامت ۴۰ کیلومتر، شرکت در المپیک دانشجویان قزاقستان یونیورسیاد (۲۰۱۷)، کسب یک نقره و یک برنز در مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی آسیا، برنز مسابقات بین المللی اسکی در ترکیه، بهترین ورزشکار زن کشور در سال ۹۶ و نخستین بانوی ورزشکار ایرانی حمل کننده مشعل المپیک زمستانی پیونگ یانگ کره جنوبی (۲۰۱۸).

از دوچرخه سواری تا اسکی در المپیک/از تبار سرزمین آفتاب جِنگ، اما کسب موفقیت در برف 

چه کسی باعث علاقه مندی شما به ورزش و بخصوص اسکی شد؟

از آنجا که خانواده ام ورزشکار بوده اند این مساله موجب علاقه مندی من به ورزش بخصوص ورزش اسکی شد.

علاوه بر اسکی در کدام رشته‌های ورزشی دیگر فعالیت کرده یا می‌کنید؟

در خیلی از رشته‌ها فعالیت داشته ام و از جمله آن‌ها سنگنوردی، دوچرخه سواری (کوهستان و کورسی)، سوارکاری، کوهنوردی و اسنوبرد است.

از دوچرخه سواری تا اسکی در المپیک/از تبار سرزمین آفتاب جِنگ، اما کسب موفقیت در برف

چرا با وجود فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی، بخصوص اینکه دوچرخه سواری را به صورت حرفه‌ای دنبال کرده اید، اما در نهایت اسکی را انتخاب کردید؟

من معمولا بهار و تابستان را دوچرخه سواری و پاییز و زمستان اسکی کار می‌کردم، اما زمانی اردو‌ها یکی شده بود و مجبور بودم بین دوچرخه سواری و اسکی یکی را انتخاب کنم که بخاطر عشق به اسکی و با توجه به اینکه اسکی یک ورزش المپیکی است و دوچرخه سواری المپیک نداشت من در نهایت اسکی را انتخاب کردم.
 

از دوچرخه سواری تا اسکی در المپیک/از تبار سرزمین آفتاب جِنگ، اما کسب موفقیت در برف

از چه سالی اسکی را آغاز کردید؟

از همان دوران کودکی اسکی می‌کردم و در سن ۱۱ سالگی در مسابقات نونهالان کشور طلا گرفتم و به صورت حرفه‌ای از سن ۱۴ سالگی اسکی را آغاز کردم و در آن دوران به تیم ملی دعوت شدم.

خانواده تان چقدر در رسیدن به موفقیت هایتان موثر بوده اند؟

خانواده جزو ارکان و پایه‌های اصلی یک ورزشکار و موفقیت هایش است و اگر حمایت‌های خانواده و همراهی‌های آن‌ها نباشد این راه بسیار دشوار و حتی در بعضی مواقع غیر ممکن است و چه از نظر حمایت‌های مالی و چه حمایت عاطفی و روحی مهمترین حمایت، بعد از تکیه گاهی که به خدا دارد، خانواده کمک بالایی می‌تواند داشته باشد.

از دوچرخه سواری تا اسکی در المپیک/از تبار سرزمین آفتاب جِنگ، اما کسب موفقیت در برف

ملاک انتخاب شما به عنوان بهترین ورزشکار زن کشور در سال ۹۶ چه بوده است؟

ملاک داور‌ها را نمی‌دانم، ولی آنچه به ما گفته شد این بود که به فدراسیون‌ها اعلام شد برترین‌های خود را اعلام کنند و هر فدراسیون ۳ نفر را به عنوان برترین ورزشکار انتخاب کردند و سپس بسته به عناوین و ورزشکار‌هایی که فدراسیون‌ها اعلام کرده بودند، برترین‌ها انتخاب شد و سپس از بین آن‌ها ۱۰ نفر به عنوان ورزشکار برتر انتخاب شدند و این ۱۰ نفر نیز به نظر سنجی گذاشته شد و به عنوان بهترین ورزشکار انتخاب شدم.

چه چیزی باعث شد شما به عنوان تنها بانوی ورزشکار حمل کننده مشعل المپیک زمستانی پیونگ یانگ کره جنوبی انتخاب شدید؟

بانی این برنامه، اطلاعیه‌ای زده بود و ما باید در نامه‌ای به این بانی مهمترین کاری را که در زندگی انجام داده و باعث پیشرفت و موفقیت بزرگی در زندگیمان شده بود، می‌نوشتیم؛ و من چیزی که نوشتم این بود که از شهری گرمسیری و تقریبا کویری وارد رشته اسکی و یک رشته زمستانه شدم و عضو تیم ملی اسکی، دوچرخه سواری و سنگنوردی بوده ام، و همین باعث شد از بین ۱۶ هزار نامه‌ای که ارسال شده بود به عنوان یکی از حمل کنندگان مشعل المپیک زمستانی پیونگ یانگ کره جنوبی انتخاب شوم.

از دوچرخه سواری تا اسکی در المپیک/از تبار سرزمین آفتاب جِنگ، اما کسب موفقیت در برف

بهترین خاطره از دوران ورزش تان را بگویید؟

تمام موفقیت‌ها و کسب مدال ها برای من یک خاطره خوب است.

برداشت تان از این کلمات چیست؟

فروغ عباسی: یک دختر ورزشکار

جوان: شروع خوب ورزشی

اسکی: بهترین ابزار برای لذت بردن از زندگی

خدا: پناه و تکیه گاه هر انسان

ایران: عشق من

عید نوروز: تازگی و دوباره متولد شدن

انتهای پیام/ن

گفت و گو با فروغ عباسی اسکی باز فارسی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.