رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: سلسله جلسات حلقه‌های معرفت در حرم مطهر رضوی ویژه ایام عید نوروز افزایش می‌‏یابد.

برگزاری یک هزار جلسه حلقه معرفت در بارگاه مطهر رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسن‎زاده افزود: برگزاری حلقه‌‏های معرفت یکی از ابتکارات آستان قدس رضوی به‌‏شمار می‌‏رود که زائران در یک فضای صمیمی و چهره به چهره با کارشناسان دینی به گفتگو می‏‌پردازند.

وی گفت: تعداد جلسات حلقه‌‏های معرفت در دو سال اخیر افزایش داشته است و تعداد سوالاتی که در این حلقه‏‌ها بین اساتید و زائران رد و بدل می‏‌شود که این سوالات می‌‏تواند دغدغه‏‌ها و نیاز دینی مردم را برای جمع‏‌بندی نظام موضوعات برنامه‌های معاونت تبلیغات ثمربخش باشد.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی افزود: تعداد زیادی از سوالاتی که در ذهن جوانان از قبیل: شبهه و مسائل تاریخی وجود دارد در این جلسات مورد پرسش قرار می‏‌گیرد و اساتید نیز پاسخ می‏‌دهند و بار‌ها این اتفاق افتاده که یک حلقه معرفت چنان با شور و هیجان برگزار شده که به جای یک ساعت به چندین ساعت به طول انجامیده است.

حجت السلام و المسلمین حسن‌‏زاده گفت: در ایام عید نوروز در مدت شبانه روز، بیش از ۷۰ حلقه معرفت ویژه زائران تدارک دیده شده که ۱۶ جلسه آن به صورت اختصاصی برای خواهران در روا‌ق‏‌های حضرت زهرا (س)، حضرت معصومه (س)، دارالحجه و دارالحکمه، تشکیل می‏‌شود.

وی افزود: نیلچی زاده، خزعلی، افتخاری، عطاررئوف، رضایی، حیدری، هوشیار، خیاطی و عزیزی برخی از اساتید خواهران در سلسله جلسات حلقه معرفت به‏‌شمار می‌‏روند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی تصریح کرد: روزانه ۵۵ جلسه حلقه معرفت ویژه برادران و خانواده‏‌ها در حرم رضوی تشکیل می‏‌شود و در حلقه‌‏هایی که زائران به صورت خانوادگی شرکت می‌‏کنند سعی کردیم تا موضوعات تربیتی، اخلاقی و معضلات خانواده‏‌ها را مورد بررسی و تبیین قرار دهیم.

حجت السلام و المسلمین حسن زاده گفت: برگزاری جلسات حلقه معرفت به صورت ویژه از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا پایان ۱۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و در مجموع بیش از ۱۰۰۰ جلسه حلقه معرفت در حرم تشکیل می‎شود.

وی افزود: البته ویژه معتکفان عزیز نیز برنامه‌‏های حلقه معرفت به صورت اختصاصی برگزار خواهد شد که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام می‎گردد.

انتهای پیام // ف. غ
 

تشکیل حلقه های معرفت در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.