شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه روز گذشته خود خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس این شورا در سوریه شد.

شورای امنیت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس این شورا در سوریه شد.

کارل وان اوستروم (Karel van Oosterom) سفیر هلند در سازمان ملل متحد که ریاست این شورا در ماه مارس را برعهده دارد، گفت: «اعضای شورای امنیت خواستار اجرای کامل قطعنامه‌های 2254 و 2401 هستند.»

سفیر هلند در سازمان ملل پس از پایان رایزنی‌های شورای امنیت درباره اوضاع سوریه پشت درهای بسته از تاکید اعضای این شورا بر اجرای کامل قطعنامه 2401 در سراسر سوریه خبر داد.

اوستروم افزود شورای امنیت هرگونه تشدید خشونت در مناطق تحت اشغال مخالفان مسلح در غوطه شرقی را مغایر با قطعنامه 2401 که در 24 فوریه صادر شد، توصیف کرد.

استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه از طریق ویدئو کنفرانس تازه ترین تحولات سوریه را به اطلاع اعضای شورای امنیت رساند.

اعضای شورای امنیت ضمن تاکید بر درخواست بدون قید و شرط، بدون محدودیت و دسترسی پایدار مردم سوریه به کمک‌های بشردوستانه از همه طرف های درگیر خواستند درچارچوب قوانین بشردوستانه بین المللی به وظایف و تعهدات خود جهت محافظت از شهروندان غیرنظامی وفادار بمانند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن اعلام حمایت کامل خود از اختیارات دی میستورا، نماینده ویژه این سازمان در راستای ایجاد کمیته‌ای که ملزم به تدوین قانون اساسی جدید سوریه است خواستار همکاری همه اعضای سازمان با وی شدند.

این شورا همچنین روند ژنو را تنها راه اصلی برای رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه می داند. اعضای این شورا ضمن درخواست از احزاب درگیر در مناقشه سوریه خواستار مشارکت در روند مذاکرات حسن نیت شدند.

انتهای پیام/

تاکید شورای امنیت بر لزوم اجرای قطعنامه آتش‌بس در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار