گزارش/

چشم‌ بسته محور غربی - عربی بر دفاعی بودن قدرت نظامی ایران

مقامات غربی و منطقه‌ای با وجود این که از دفاعی بودن توان نظامی جمهوری اسلامی ایران آگاهی دارند، آن را تهدیدی برای جهان می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال افزایش توان دفاعی خود بود و این موضوع هراسی در دل مقامات کشورهای غربی انداخته که تا امروز خواب راحت را از چشم آنها گرفته است.

با وجود این که افزایش توان دفاعی بر اساس قوانین بین‌الملل امری طبیعی است و باعث ایجاد نوعی بازدارندگی می‌شود تا کشورهای طمع‌کار فکر تجاوز را در سر نپرورند و با وجود این که کشورهای مستکبر هر روز در حال افزایش توان نظامی خود حتی با سلاح‌های ممنوعه هستند، اما وقتی کشورهایی چون ایران توان نظامی خود را برای دفاع افزایش می‌دهند در نظر دشمنان تهدیدی برای جهان محسوب می‌شود!

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

این در حالی است که برخی کشورهای هم‌پیمان غربی‌ها، با سلاح‌های خریداری شده از آنها جنگ‌های زیادی را به راه انداختند و عده زیادی را کشته و زخمی کردند، اما نکته جالب این است که در مقابل این حملات و خون‌ریزی‌ها همه ساکت هستند، اما در برابر کشوری چون ایران همیشه اظهار نظرهای واهی و جهت‌دار می‌کنند.

هراس همیشگی که باعث تناقض در مواضع آمریکایی‌ها شده است

پس از پیروزی انقلاب در سال 57 و قطع دست آمریکا از ایران، دشمنی این کشور با جمهوری اسلامی آغاز شد؛ مقامات این کشور با تحریک صدام جنگ 8 ساله را علیه کشور ما آغاز کردند، اما هیچ وقت تصور این را نداشتند که ایران آن زمان با ایستادگی و مقاومت ورق را به نفع خود برگرداند.

این اتفاق موجب شد تا علاوه بر تعجب هراسی بزرگ در دل دشمنان شکل بگیرد، اما این هراس موقعی بیشتر شد که غربی‌ها متوجه شدند برخلاف روند تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب علیه ایران تصویب کردند، تهران در حال توسعه توان دفاعی خود است و از این رو به یاوه‌گویی روی آوردند و دچار توهم شدند.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

کاخ نشینان واشنگتن از ترس توان دفاعی تهران همیشه جمهوری اسلامی ایران را متهم کردند که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و همین حمایت باعث شده تا جنگ در منطقه غرب آسیا راه بیفتد؛ نمونه بارز این یاوه‌گویی، بوش پسر است که ایران را حامی شیعیان افراطی در منطقه خوانده و این اتهام را به کشورمان وارد کرده بود که تهران قصد دامن زدن به تنش‌های منطقه‌ای را دارد.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

نمونه این اظهارنظرهای مضحک در بین روسای جمهور آمریکا کم نیست و تا همین امروز هم این موضوع ادامه داشته، اما بی شک وقیحانه‌ترین توهین علیه مردم ایران را می‌توان در صحبت‌های رئیس جمهور تاجر مسلک آمریکا دید که گفته بود همه مردم ایران تروریست هستند و یا در صحبتی دیگر برنامه دفاعی به خصوص توان موشکی ایران را در چهارچوب حمایت از گروه‌های تروریستی خواند و حتی در ارتباطی غیر واقعی برنامه موشکی و توقف روند تولید آن را یکی از شروط ماند در توافق هسته‌ای عنوان کرد.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

همین گستاخی رئیس جمهورهای مختلف ایالات متحده باعث شد تا سایر نفرات کاخ سفید و کابینه دولت واشنگتن وقاحت را از حد بگذرانند و با حرف‌های پوچ و دروغین پروژه ایران هراسی را در جهان به پیش ببرند که یک نمونه آن نمایش مضحک نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل بود که لاشه یک موشک را به نمایش گذاشت و ادعا کرد این بقایای موشکی است که ایران در اختیار یمن قرار داده تا با آن عربستان را مورد هدف قرار دهد. [بیشتر بخوانید]

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

اما در این بین برخی شکاف‌ها نشان داد که آمریکایی‌ها حتی میان خود هم نظر یکسانی ندارند؛ این موضوع را رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا ثابت کرد و درباره نمایش مضحک هیلی گفت: احتمالا موشک شلیک شده متعلق به ایران بوده، اما فکر می‌کنم لازم است ما به ادله محکمه پسند درباره آن دست پیدا کنیم.

ترس رژیم صهیونیستی از توان نظامی ایران اسلامی

قدرت نظامی ایران علاوه بر مقامات آمریکا؛ فرماندهان و مقامات اسرائیل را هم به وحشت انداخت و آنها را نیز مجبور کرد تا علیه جمهوری اسلامی حرف بزنند؛ این وحشت آنها درست به نظر می‌آید، چرا که این رژیم علاوه بر جعلی بودن و تاسیس با حمایت غرب؛ دنیای اسلام را نیز بارها تهدید کرده و از آنجایی که اولویت افزایش قدرت نظامی ایران در درجه اول محافظت از اسلام است، آنها امروز ترسیده‌اند.

همین ترس آنها باعث شده تا نخست وزیر این رژیم جعلی بارها نمایش‌های مضحکی را برای این که ثابت کند ایران حامی تروریسم است به راه بیندازد که یک نمونه آن نمایش نتانیاهو در سازمان ملل بود که در آن خطر ایران علیه اسرائیل را در بالاترین سطح عنوان کرد.

این آخرین باری نبود که نتانیاهو علیه برنامه دفاعی ایران حرف می‌زد و آن را خطری برای رژیم صهیونیستی می‌دانست، گواه این موضوع نمایشی بود که در نشست امنیتی مونیخ به راه انداخت و در آن تکه آهن‌پاره‌ای را نشان داد و اعلام کرد: این بقایای یک پهپاد ایرانی است که حریم هوایی فلسطین اشغالی را نقض کرده است. [بیشتر بخوانید]

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

سگ زرد سعودی بردار شغال اسرائیلی

دشمنان همیشگی امنیت منطقه نمی‌خواهند کشورهای غرب آسیا آرامش را با دستان خود ایجاد کنند و با پروژه ایران‌هراسی جهان را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تحریک کردند و متاسفانه برخی حکام مرتجع منطقه هم در زمین‌ آنها بازی کردند و ایرانی که قصد برقرای امنیت با همکاری کشورهای منطقه را داشت به حمایت از افراطی‌گری و تروریسم متهم کردند.

افرادی چون عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان پس از تکیه بر صندلی این وزارت با این که می‌دانست افزایش توان نظامی ایران فقط برای دفاع از کشورش و منطقه است، اما تهران را متهم کرد که تسلیحات خود چون موشک را در اختیار نیروهای افراط‌گرای کشورهایی چون سوریه و عراق می‌گذارد تا این نیروها مردم این کشورها را بکشد، منظور حکامی چون مقامات سعوی از مردم؛ گروه‌های تروریستی چون داعش بودند که با طرح آمریکایی-عبری-عربی قصد تجزیه سوریه، عراق و کشورهای دیگر محور مقاومت را داشتند.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

اما این پایان کار نبود و کشورهای عربستان و امارات به بهانه خطر افزایش توان نظامی ایران با خرید سنگین تسلیحات از غرب به خصوص آمریکا علاوه بر این که بازار گرم تسلحاتی برای غرب را ایجاد کردند؛ پای کشورهای غربی را برای برقراری امنیت به منطقه باز نمودند، امنیتی که ایران قصد داشت با همکاری کشورهای منطقه ایجاد کند اما زمانی که متوجه سستی اراده کشورهای منطقه در این موضوع شد، خود برای آن اقدام کرد و به مقابله با گروه‌های تروریستی پرداخت.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

البته این حکام به همین اقدامات بسنده نکردند و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اظهارنظری عجیب ارتش جمهوری اسلامی ایران را نیرویی خواند که در بین ارتش‌های برتر منطقه جایی ندارد؛ وی قدرت تهران را فقط در ساخت موشک دانست، اما هیچ حرفی از ساخت تجهیزات جدید و پیشرفته جمهوری اسلامی چون تانک کرار و جنگنده قاهر 313 نزد که بدست جوانان ایرانی ساخته شده که با تجهیزات روز دنیا رقابت می‌کند نزد!

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

اما واقعیت توان نظامی ایران چیست

با وجود فرافکنی‌های فراوان درباره ایران و پروژه ایران‌هراسی غرب، همه خوب می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه ارتقای برنامه نظامی خود را برای تهاجم به کشوری انجام نداده و این موضوع صرفا برای دفاع در برابر تهاجم احتمالی توسط قدرت‌طلبانی است که تهران را تهدید می‌بینند.

این واقعیت که برنامه نظامی جمهوری اسلامی ایران جنبه دفاعی دارد بارها توسط مقامات کشورمان اغلام شده که یک نمونه آن اظهارات محمدجواد ظریف است؛ وزیر امور خارجه کشورمان بارها در محافل مختلف بین‌المللی از توان دفاعی تهران دفاع کرده و آن را حق مشروع ایران دانسته است، ظریف همچنین پس از اجرایی شدن برجام در پاسخ به اظهارنظرها و شروط ترامپ برای ماندن در توافق هسته‌ای در صورت مذاکره با تهران بر سر موضوع دفاعی و موشکی گفته است: همه طرف‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کردند موضوع موشکی ایران، جزیی از برجام نیست.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

در این باره همچنین علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن اظهارات غربی‌ها درباره برنامه دفاعی گفت که برای مسائل و برنامه دفاعی کشورمان از دیگران اجازه نمی‌گیریم که موشک داشته باشیم یا نداشته باشیم.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور نیز پس اظهارات رئیس جمهور دلال آمریکا درباره برنامه دفاعی ایران اعلام کرد: بر اساس دکترین نظامی و تجارب گرانسنگ بدست آمده از جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه مردم بی‌دفاع ایران و حمایت سخاوتمندانه برخی کشورها از دیکتاتور متجاوز بعثی به سرزمین و مردم بزرگ ایران، برنامه دفاع موشکی خود را به منظور پیشگیری و بازدارندگی از تجاوز مجدد دیگر زیاده خواهان طراحی کرده است و در این مسیر روشن و کاملا منطبق با موازین بین‌المللی، هرگز دخالت دیگر کشورها را نپذیرفته و اتخاذ این نوع مواضع غیر اصولی را غیر مسئولانه و ابهام برانگیز دانسته و شدیدا آن را مردود می داند.

اما در بین فرماندهان نظامی که از برنامه نظامی ایران دفاع کردند، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه موشکی به روز و کارآمد شده است و از آنجایی که تهران موشک برای حمل کلاهک هسته‌ای نمی‌سازد، بیشتر بر دقت موشک‌ها متمرکز شده است؛ موضوعی که در عملیات لیلة‌القدر سپاه همه شاهد آن بودند.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

وی همچنین این عامل بازدارندگی را عاملی دانست که باعث شده جمهوری اسلامی ایران در منطقه بازیگر و ناجی اول باشد و مردم ستم دیده غرب آسیا را از زیر یوغ استکبار جهانی خارج کند.

اما در واکنش به صحبت‌های کشورهای غربی و عربی درباره توان دفاعی ایران نکته‌ای جالب وجود دارد و آن هم اذعان کارشناسان و مقامات پیشین این کشورها به خصوص آمریکا در زمینه توان نظامی تهران است؛ پس از بالاگرفتن تنش بین ایران و عربستان در سال 1394 بسیاری از کارشناسان احتمال وقوع جنگ بین تهران و ریاض را می‌دادند و در این زمینه حرف‌هایی زدند.

اما در این بین کالین پاول وزیر خارجه ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری جرج بوش با اظهار نظری جالب  اما واقعی آب پاکی را بر دست مقامات سعودی ریخت و گفت: در صورت وقوع جنگ بین ایران و عربستان؛ کاخ نشینان ریاض حتی فرصت پیدا نمی‌کنند که تلفن را بردارند تا از ما تقاضای کمک کنند. بهتر است کمی واقع بین باشند و ایران را با یمن و هیچ کشور دیگر مقایسه نکنند؛ حتی ما هم تاکنون چنین ادعایی نکرده ایم.

چشم‌های بسته مقامات غربی بر دفاعی بودن توان نظامی ایران

این واکنش‌هایی که نه فقط از سوی مقامات ایرانی بلکه غربی و حتی خود آمریکایی‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد برنامه دفاعی تهران چنان قدرتی دارد که حتی آمریکایی‌ها را از فکر حمله باز می‌دارد؛ پس حکام منطقه بهتر است به جای فرافکنی و حمایت از تروریست‌ها با همکاری و بهره از قدرت جمهوری اسلامی ایران امنیت را به منطقه برگردانند تا برای تامین آن نیاز به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۱:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
ایران ایران ایران جانم فدایت . تاریخ پر از غرور وافتخار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
یک حرف حساب است که میگه!
اگر دشمنت شمشیر داشت و روی تو کشید! هیچ وقت، دشنه ی کوچکت رو دور ننداز!
یادمون باشه که در جنگ احتمالی با ترامپ اگه پیروز هم نباشیم! لااقل کاری می کنیم که آمریکا هم دیگه قدرت اول جهان نباشه!....
همان کاری که با مغول ها کردیم! الان هفت صد ساله که خاموشند و تا هفت هزار سال دیگه هم پا نمی شند!
با آمریکا هم بایستی بدتر از مغول ،سرشون بیاریم! قطعا خدا با ماست!....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
تسلیحات ماکمه می‌خواهیم بیشتر تولید کنیم.برای دفاع تا کور شود چشم حسودان و آمریکا وال وهابیون سعودی و امارات و اسراییل جنایتکار و منافقین وکفار. . می‌سازیم ازنان شب واجب تره موشک وطن برای نابودی دشمنان کیف میده بزنیم.منتظرتان هستیم.که لیاقت جنگیدن هم ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۰۳:۲۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
ایران موشک میسازد و برد ان را روز به روز بیشتر میکند چشمتان کور باد
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1090
۰۳:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
خودشان هر سلاحی داشته باشند موشک داشته باشند کشتی کشتی سلاح بفروشند به کشورها تجاوز بکنند ملتها را بکشند خانه ها ویران بکنند ولی ایران موشک نداشته باشد جای تعجب است خودشان موشک به عربستان میدند ولی ایران را متهم میکنند که به یمن موشک میدهد خداوند شما ها را دلیل کند انشالا ال سعود بداند مانند صدام کاخ هایشان خاکستر خواهد شد مرگ بر این جنا یت کارها بی وزدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
آنها قصد حمله به ایران دارند بابرجام توان هسته ای مارانابود کردند وخیالشان راحت شد که اگربه ما حمله کنندمادیگر اورانیومی برای ساخت بمب اتم نداریم حالا یک نگرانی دارند اونهم موشکی هست اینو که بهشون بدیم باخیال راحت به ماحمله میکنند تا قبل از برجام قدرت نفس کشیدن نداشتندبعدازبرجام سایه جنگ بالا سرمون هست عربستان بعد از برجام ما را تهدید کرد مطمئن باشید آمریکا درآینده نزدیک به ما حمله میکنه هرچند محدود این بخاطر برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
خیلی جالبه غربیها با توطئه دارند خاورمیانه را تبدیل به زاغه مهمات میکنند و غافل از اینکه ناخواسته مسلمانان را مجهز به تجهیزات نظامی کرده و این تجهیزات به زودی در دست امت اسلامی انقلابی ناب محمدی خواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
یه چیز میدونم اگر ما موشک بخریم از اروپا امریکا وابسته بشین مشکای ندارن مثل سوخت بیستدرصد الان تو برجام حق نداریم درست کنیم باید وارد کنیم ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
یه چیز دقت کردم غربیا به اون چیزی گیر میدن که ما با توان داخل تولید کردیم مثل هسته ای و دفاعی اطمینان دارم تو مورد دیگری هم با توان داخلی پیشرفت کنیم گیر میدن مثل هوافضا و حتی پزشکی و هواپیما
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
این واقعیت که کشورهای غربی و بیشتر امریکا و اسرائیل نگران قدرت نظامی و توان دفاعی ایران هستن و می‌دانند برای حمله و جنگ برعلیه ایران اگر توان دفاعی و نظامی ایران بالا و زیاد باشد هرگز نمی توانند اقدامی نظامی بر علیه ایران انجام دهند. پس انها با استفاده و طرح ریزی برنامه ونقشه های بدنبال تضعیف قدرت دفاعی ایران هستن تا اینجای ک در حمله ب ایران با کشوری بدون داشتن توان دفاعی و دست خالی روبرو شوند ک ب راحتی و بدون دردسری هر کاری و هر حمله ای را در هر کجای خاک ایران انجام دهند و هر کسی و منطقه ای و خانه ای ، سازمانی ، پادگان نظامی و ... را هر جور که دلشان خواست و یا برا سرگرمی بزنند و در کل اینکه هر بلا و هر جیزی و کاری که دوست داشتن و خواستن ب سر ایران و مردم ان بیاورند. و نمونه و تجربه ان در حال حاضر و خوشبختانه برای اون دسته از افرادی که خوش خیال و یا موافق غربی ها و وطن فروش هستن و کسانی که میگویند موشک و توان دفاعی برا چی وقتی مردم کشته هستن. نمونه ان افغانستان و عراق و سوریه هست که امریکا و غرب و چند کشور عربی منطقه چه بلای و چه عذاب و رنج بسیار زیاد و چه کشتار ی و خرابی و ویرانی بر مردم عراق ، سوریه ، یمن وارد کردند و اول و قبل از حمله چه حرف های قشنگ و چه حرف های زیبا زدنند و بعدش همه دیدند که چ اتفاق و چه کشتار و بخاک و خون کشیدن زن ، مرد و کودک و ویران کردن خانه و خاک مردم . و اگر ایران و مردم ایران با توجه ب دیدن و شاهد بودن اوضاع و احوال و تجربه کشورهای دیگر در همسایه گی ایران بازم فریب و گول آمریکا و غرب را بخورند و توان دفاعی و نظامی خود را بدست دیگران و خوش خیال باشند و بدنبال تقویت و بالا بردن توان نظامی و دفاعی خود نباشند . این رویه و این روشی که امریکا و غرب دردست گرفتن و دنبال می کنند که برای پیشبرد اهداف و نقشه های خود از نام و نشان ایران استفاده میکنند و برای انحراف افکار عمومی و فرافکنی و بردن مسائل ب حاشیه از ایران سوءاستفاده می گنندکنند تا کی باید ادامه داشته باشد ایا مقامات و مسؤلان نظام نباید فکری اساسی و اقدامی موثر و بستن دهان و گرفتن از دست آنها استفاده از نام ایران ، ایا دیگه کافی و زمان قطع ان نرسیده؟؟؟؟ تا کی باید شاهد باشیم؟؟؟؟ حالا آمریکا و اسرائیل و غربی ها کم بود چشام ون ب چند کشور عربی هم روشن شد که از نام ایران سواستفاده کنند؟؟؟ واقعا این دیگه خیلی افت و خیلی خفت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
نفرین بر خشونت وجنگ و جنایت
Iran (Islamic Republic of)
محمد علي
۲۱:۲۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
با سلام
اگر توان نظامي ايران نبود ترس از موشك هاي ايران نبود امريكا و دشمنان ايران اينقدر از ايران نمي ترسيدند توجه كرديد حرف اول تمام رسانهاي مهم دنيا هميشه نام ايران هست و بحث مي كنن
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۲۰:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
تمام این بازیهای شیطان بزرگ ناشی از وحشت مرگبار نتانیاهو و اسراییل از قدرت ایران و وحشت صهیونیست از ایران است.
Germany
علی
۲۰:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
تا زمانی تهدید کننده وجود دارد قدرت را باید بیشتر از قدرت تهدید کننده بالا برد این یک منطق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
لعنت بر دشمنان ایران و اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
کنترل ارز و توجه شدید به اقتصاد مقاومتی برای تداوم بسیار مهم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
دست عربستان و امریکا تو یه کاسس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
افرین تحلیل بسیار خوبی بود و در برابر ادعاهای مضحک کشورهای غربی و عربستان باید این تحلیل دایما ارائه شود.
Iran (Islamic Republic of)
مجید توکلی
۱۹:۰۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
تا پای جان از ذره ذره خاک پاک میهمن دفاع میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
چرا هیچ فیلمی از پرواز جنگنده قاهر 313 پخش نمیکنند؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
درود بر ایران آریایی درود بر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
وقتی شما غربیان مجهز به سلاحهای شیمیایی و اتمی هستین و هر روز بر حجم و تعداد آنها می افزاید ،این توان نظامی و پدافندی پیشرفته برای کشوری چون ایران و ما ایرانیان لازم است
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۲۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
از حسادت خیلی نامردن. بخواهیم دفاع کنیم شدیم تهدید.زیاد حرف مفت بزنید با هم نابودتون می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
خدا کنه قدرت ایران اسلامی بیشتر از این حرفها باشه
درود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۱۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
از ترسشون چشم بستن خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۸:۱۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
از ترسشون چشم بستن خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
آخ جان جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
زنده باد جمهوری اسلامی قدرتمند انشالله بزودی دوباره قدرت اول دنیا میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
مگر قبلاً قدرت اول دنیا بودیم که دوباره آرزوی آنرا دارید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
روزی اسراییل بخشی از خاک ما خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
خاورمیانه ای که به انبار سلاح و مهمات تبدیل شده چرا ایران بر توان خود نیفزاید و با توان داخلی و ملی خود بروز نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
هیچکس جرئت رویارویی با قدرت نظامی ایران را نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
دشمن ترس ما را ميخواهد نه شجاعت مارا
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۶:۵۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
مگر اينهمه سلاحهاي درشت وكوچك از اسرائيل انگيس امريكا و فرانسه وديگر كشورها از تروريستها در سوريه و عراق بدست آمده سازمان حقوق بشر و سازمان ملل چه كرده ايران بايد مثل ديگر كشورها حقوق دفاعيش محفوظ بماند ايران بايد بايد شجاعانه وصريح بگوييد ما موشكهاي پيشرفته و سلاحهاي مدرنتر خواهيم ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
ایران اسلامی با این توان دفاعی جزیره آرامش و ثبات در غرب آسیاست ،کور شود هر آنکس که نتواند دید
درود بر ایران و ایرانیان
Iran (Islamic Republic of)
abolghasem
۱۶:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
درود بر جمهوری اسلامی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
این آخری چقدر خشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر ال سعود بیخود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
درود بر نیرو و قدرت نظامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
ممنون ، خیلی خوب بود ، خوابم گرفت ، مامان خوبی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
و ما کان فی هذه اعمی ، فهو فی آخرت اعمی و اضل سبیلا ان شا ء الله .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
و من کان فی هذه اعمی و هو فی الاخره اعمی و سبیلا
آخرین اخبار