مینودشت شهرستان شرقی گلستان با جنگل‌های انبوه و درختان سر به فلک کشیده اش یکی از جاذبه‌های گردشگری استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ شهرستان مینودشت در شرق گلستان به لطف داشتن استعداد‌های خدادادی و شرایط مساعد آب و هوایی و جغرافیایی دارای جاذبه‌ها و اماکن دیدنی بسیاری است و هر ساله با شروع نوروز مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید از اماکن گردشگری به این شهرستان سفر می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: شهرستان مینودشت دارای ۱۳ مقصد گردشگری است که از این تعداد ۱۲ مقصد آن مربوط به بخش مرکزی و ۱ مورد آن مربوط به بخش کوهسارات است.

فرمانی افزود: تنگه چهل چای که به بهشت معروف است، یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری این شهرستان است که با جنگل‌های انبوه و بهم فشرده‌ای در دامنه کوه و بستر دره چهل چای قرار دارد.
 
مینودشت شهر جنگل‌های انبوه

وی ادامه داد: مسیر این منطقه از ابتدای روستای ده ناعلاج قابل دسترسی است که گردشگران می‌توانند با خودرو به این جنگل دسترسی داشته باشند.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: یکی دیگر از مناطق گردشگری این شهرستان شهر تاریخی دشت حلقه در ۱۲ کیلومتری غرب مینودشت و در حاشیه روستایی به همین نام قرار گرفته که محوطه تاریخی - فرهنگی دشت حلقه مربوط به دوره اشکانیان است و در دوره ساسانی و اسلامی بازسازی شده است.
 
مینودشت شهر جنگل‌های انبوه

جاوید ایمانیان بیان کرد: چراغ تپه یک تپه طبیعی و دارای یک محیط تقریبا جنگلی در ۳ کیلومتری جنوب شرقی مینودشت واقع شده و از این محوطه استفاده گردشگری می‌شود.
 
مینودشت شهر جنگل‌های انبوه

وی گفت: برای بهره مندی بیشتر مردم از زیبایی‌های این منطقه امکان مناسب برای انجام برخی ورزش‌های کوهستانی، پیاده روی و به ویژه یک سایت مناسب پرواز با پاراگلایدر هم فراهم شده است.

آبشار لولوم، منطقه گردشگری آق چشمه مینودشت، آبشارحسینا، غار و چشمه گرو دوزین، منطقه گردشگری باقرآباد، روستا گردشگری قلعه قافه، روستا گردشگری ساسنگ، موزه بازگیر و موزه مردم شناسی و باستان شناسی از دیگر مناطق گردشگری شهرستان مینودشت است.

گزارش از سحر قزاق
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار