شهرستان آزادشهر با قدمت ۶ هزار و ۵۰۰ ساله، در شرق استان گلستان، نوروز امسال آماده پذیرایی از مسافران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ آزادشهر یکی از شهر‌های مرکزی استان است و در مسیر جاده سراسری مشهد به شمال مابین مینودشت و علی آباد کتول قراردارد که هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات تابستان میزبان مسافران نوروزی و زائران امام رضا (ع) است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛گفت: آبشار لاشو در روستا فاضل آباد ۳ کیلومتری به جاده بین المللی آزادشهر - شاهرود و با جاده ۱. ۵ کیلومتری به مرکز شهرآزادشهر متصل است.
 
آزادشهر، شهری دیدنی با گل‌های شاه پسند

فرمانی افزود: این آبشار دارای ۲۵ متر ارتفاع و روی صخره خزه‌های سبز رنگ قشنگی در جریان است که فوق العاده زیبا و چشم نواز بوده و گردشگران درفصل بهار و تابستان از فضای فعلی بازدید و ساعتی را به استراحت و تفریح می‌گذرانند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مکان‌های گردشگری این شهرستان پارک شبنم نوده خاندوز است که این پارک برفرازتپه‌ای مشرف به شهر در مسیر جاده بین المللی آزاد شهر - شاهرود قرار دارد و همچنین این پارک منطقه نمونه گردشگری شناخته شده است.
 
آزادشهر، شهری دیدنی با گل‌های شاه پسند

فرمانی اضافه کرد: پارک جنگلی شهر آزادشهر هم یکی از نادرترین پارک‌های شهری جنگلی است.

وی افزود: این پارک یکی ازمکان‌های تفریحی است و از استقبال خوب مردم این شهر برخورداراست، این مکان یکی از مکان‌های خوب برای استراحت مسافران است.
 
آزادشهر، شهری دیدنی با گل‌های شاه پسند

جاوید ایمانیان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان هم گفت: امامزاده آق امام هم یک مکان زیارتی دیدنی و گردشگری این شهرستان است که در روستایی به همین نام واقع شده است.

وی افزود: این مکان زیارتی در سه کیلومتری جاده دسترسی به روستای قزلجه آق امام در ۵ کیلومتری شمال شرقی آزادشهر و ۸۰ کیلومتری شهر گرگان قرار دارد.
 
آزادشهر، شهری دیدنی با گل‌های شاه پسند

آبشار و یخچال طبیعی روستای فارسیان، آبشار دره بزلر اسلام آباد، آبشار سیاه کو کوه میان، تفرجگاه و چشمه وطن، تفرجگاه سوجاق بن قلعه، ارتفاعات برفگیر چهل پوق قشلاق، پارک شهر و بقاع متبرکه امامزاده ابوالقاسم کاشیدار، امامزاده ابراهیم قشلاق، امامزاده محمد (ع) تیل آباد، معصوم زاده خوش ییلاق از دیگر مناطق دیدنی و گردشگری این شهرستان است.

گزارش از سیده معصومه مرتضوی
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.