به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس آخوندی وزیرراه وشهرسازی درحاشیه آیین بهره برداری ۸ کیلومتراز چهار خطه شدن جاده هراز گفت: این طرح در شرایط فعلی در حد پیشنهاد مطرح است و پس از طرح مطالعاتی و دریافت مجوز این شبکه ریلی برای پیوستن مازندران به رینگ شبکه ریلی سراسری اجرا خواهد شد.
وی افزود: طرح راه آهن رشت به آستارا و رشت به قائم شهر و همچنین پردیس تهران به آمل در حال اجرا است.
آخوندی جاده دیگر ریلی برای مازندران را اتصال راه آهن پردیس به لاریجان و آمل اعلام کرد و گفت: این طرح اکنون در حال اجرا است.
وزیرراه وشهرسازی با بیان اینکه طرح چهارخطه هراز (تهران- آمل) تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود، افزود: حدود ۱۰۱ کیلومتر از محور هراز در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد که تاکنون ۶۴ کیلومتر از این محور چهارخطه شد.
وی گفت: حدود ۷ کیلومتر نیز زیرسازی آن خاتمه یافته و برای تعطیلات تابستانی زیر بار ترافیک قرار میگیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ۳۰ کیلومتر انتهایی نیز کارگاه های جاده سازی در این جاده فعال است و تلاش میشود تا در چهار سال آینده این جاده تکمیل شود.
آخوندی دلیل طولانی شدن اجرای طرح چهارخطه هراز را ناشی از وضعیت فیزیکی جاده و ساخت تاسیسات و ابنیه اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر کیلومتر از چهارخطه جاده هراز نیاز به ایجاد تونل، دیوار و یا پل داریم که این تاسیسات کار ساخت را با تاخیر مواجه می کند و به نسبت سایر پروژههای راهسازی وقت گیر است.
مازندران در قالب شبکه ریلی شمال کشور به راه آهن کشور متصل است و شبکه از تهران تا گرگان ادامه دارد.
انتهای پیام/ م