تجربه سفری خوش در اقامتگاه های بوم گردی گلستان مدیر کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری گلستان از آمادگی اقامتگاه های بوم گردی گلستان برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این رابطه گفت: بوم گردی یکی از ارکان گردشگری و از شاخه‌های مهم جذب توریست داخلی و خارجی است و رشد گردشگری مرهون آماده سازی امکانات اولیه و زیرساخت‌ها است و بر این اساس تمام تلاش‌ها و امکانات را برای میزبانی و خدمات رسانی به گردشگران داخلی و در فصل بهار بکارگرفته ایم.

وی افزود: گلستان پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری دارد که در فصل بهار آمادگی پذیرایی از مسافران را با ۱۱ اقامتگاه طبیعت گردی و بوم گردی و ۴ اقامتگاه سنتی دارد و در حال حاضر نیز ۲۴ اقامتگاه در حال ساخت و آماده سازی است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ادامه داد: نوروز امسال کیفیت ارائه خدمات به گردشگران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی متفاوت‌تر از سال گذشته باشد واین امر این مهم با نظارت مستمر کارشناسان میسر می‌شود.

کریمی همچنین گفت: گردشگری ظرفیت ایجاد اشتغال بالایی دارد و امسال در اقامتگاه‌های طبیعت گردی و بوم گردی و سنتی استان برای ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ اقامتگاه بوم گردی و سنتی در سطح استان فعال هستندکه اقامتگاه طبیعت گردی بوم کلبه ترکمن در روستای توتلی تمک کلاله، اقامتگاه طبیعت گرد کتول در روستای غریب آباد علی آباد کتول، مدرسه طبیعت گلستان در تنگراه گالیکش، اقامتگاه عمو قدرت در روستای قلعه چه مینودشت، اقامتگاه وامنان در روستای وامنان، اقامتگاه ترکمن اوی خالد نبی در روستای گچی سوبالا کلاله، اقامتگاه ساسنگ در روستای ساسنگ، اقامتگاه تورکمن یورت در روستای تمر قره قوزی کلاله، اقامتگاه خانه کدخدا در روستای فارسیان قانچی آزادشهر، اقامتگاه ریگ چشمه در روستای ریگ شچمه علی آباد، اقامتگاه پیر چنار در فارسیان و اقامتگاه‌های سنتی اسحاق و مرضیه و خزر و سعیدی نژاد در گمیشان و خانه ابریشم در رامیان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

اقامتگاه‌های بوم گردی و طبیعت گردی امروزه به عنوان یک جاذبه برای ماندگاری مسافر و گردشگر و مناطق هدف گردشگری محسوب می‌شود و این ظرفیت در استان گلستان بواسطه جاذبه‌ها و تنوع اقلیمی و فرهنگی اگر نگوییم بی نظیر بلکه کم نظیر است.
انتهای پیام/فا
 

آغاز کار اقامت گاههای بوم گردی در گلستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.