به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رييس مركز مديريت راه هاي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان گفت :سامانه " 141" سامانه اي است كه با بهره مندي از تمامي امكانات ارتباطي رايج اعم از تلفن، نمابر، پيامك و اينترنت مي تواند به عموم افراد جامعه در سطوح گوناگون از لحاظ ميزان آگاهي و نيازكاربري، اطلاعات مورد نياز را در زمينه راه هاي كشور ارائه كند .
محمد علي اسماعيل زاده افزود : افزايش آگاهي هموطنان، از وضعيت راه هاي پيش رو براي انتخاب بهترين مسير و اطلاع از وضعيت و امكانات راه ها و همچنين پيشگيري از رخدادهاي نامطلوب جاده اي ناشي از اين ناآگاهي ها از اصلي ترين وظايف اين سامانه مي باشد .
وي گفت : سامانه تلفني 141 يكي از امكانات اين سامانه است كه هموطنان عزيز مي توانند با شماره گیری تلفن 141 و انتخاب گزينه 4 در سراسر کشور از آخرین وضعیت ترافیکی کل کشور آگاه گردند.
رييس مركز مديريت راه هاي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان درگاه اينترنتي 141 را يكي ديگر از راه هاي اطلاع رساني آخرین و ضعیت راههای کشور و در اختیار قرار دادن آخرین اطلاعات سامانه های حمل ونقل هوشمند كشور برشمرد و افزود : نمایش امکانات بین راهی بر روی نقشه شامل (پمپ بنزین – مجتمع های خدمات رفاهی – مساجد- راهدارخانه ها و....) ، نمایش تصاویر دوربین های نظارتی به صورت برخط ، نمایش وضعیت ترافیک و حجم تردد و سرعت جهت مدیریت سفر کاربران ، نمایش امداد فنی خوردو فعال بر روی نقشه جهت دریافت خدمات از نزدیک ترین امداد فنی خودرو و نمایش اطلاعات پیش بینی هواشناسی از جمله خدماتي است كه در درگاه اينترنتي 141 ارائه مي شود .
وي افزود : نرم افزار تلفن همراه 141 در دو نسخه اندروید و IOS ، سامانه پيامكي 1000141 و ربات تلگرامی به نشانی telegram.me/Rah141bot از ديگر سامانه هاي اطلاع رساني این مرکز است كه در طول سال به هموطنان خدمت رساني مي كند.
انتهای پیام/م