معاون فرهنگی آستان کریمه اهل‌بیت(س) گفت:نمایشگاه بهشت بانو از امروز تا 13 فروردین برای بازدید زائران و مجاوران در صحن جامع فاطمی حرم مطهر برپا است. 

برپایی نمایشگاه بهشت بانو در حرم بانوی کرامت(س)حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی،معاون فرهنگی آستان کریمه اهل‌بیت(س)در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ضمن تبریک به مناسبت ماه رجب و فرارسیدن سال جدید با بیان این که برنامه های ویژه فرهنگی برای زائران حرم مطهر بانوی کرامت با هدف ایجاد تنوع بخشی و روحیه ی نشاط در نظر گرفته شده است از برپایی نمایشگاه بهشت بانو در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س)خبر داد و گفت:این نمایشگاه در 45 غرفه با زیر مجموعه های کودک،نوجوان،پاسخ به سوالات شرعی،اعتقادی،حجاب و عفاف،صنایع دستی،فضای مجازی،اقتصاد مقاومتی،مهدویت،محصولات تولیدی باغات موقوفه،گیاهان دارویی،ایثار و شهادت برپا شده است. 

وی عنوان کرد:یکی از غرفه های ویژه این نمایشگاه آشنایی با ستارگان آسمان علم هم چون امام زادگان واجب التعظیم است که  با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه برپا شده است،بازدید کنندگان در این غرفه با ستارگان علم آشنا می شوند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلاحی بیان کرد:درغرفه ی صنایع دستی،زائران با این هنر ایرانی اسلامی آشنا می شوند،و به نحوی با خریداری از این آثار ماندگار می توانند سوغات فرهنگی تهیه کنند.

معاون فرهنگی آستان کریمه اهل‌بیت(س)  از بخشی تحت عنوان تونل پرواز یاد کرد و گفت:در این بخش بازدید کنندگان توسط روایان فتح  با زندگی نامه شهدای نامی  آشنا می شوند.

وی خاطر نشان کرد:شب ها با برپایی جشن های خانوادگی از جمله تلاوت قرآن،سرود،مهمان ویژه و غیره به گونه ای طراحی شده که زائران به غیر از برنامه‌های زیارت فردی خود در حرم مطهر، در برنامه‌های فرهنگی نیز حضور یابند.

 حجت الاسلام والمسلمین فلاحی گفت:غرفه ی گیاهان دارویی از جمله بیدمشک با برند"فاطمی"و غرفه ی محصولات تولیدی کشاورزی باغات موقوفه از جمله پسته و غیره از بخش های ویژه نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی یکی از محورهای نمایشگاه بهشت بانو خواهد بود، مطرح کرد: ویژه برنامه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برای تحویل سال نسبت به دیگر برنامه‌ها متفاوت خواهد بود چراکه در جهان اسلام بی‌سابقه است که با حضور صدها هزار نفر و شخصیت‌های برجسته دینی و حوزوی چنین مراسم با شکوهی برگزار شود.

معاون فرهنگی آستان کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه نمایشگاه بهشت بانو امسال با نگاهی متفاوت و مشارکت با دستگاه‌های مختلف برپا می‌شود، عنوان کرد: ارائه مشاوره، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برگزاری جنگ‌های شادی از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.

زائران و مجاوران حرم مطهرمی تواننداز امروز،29 اسفند  تا13 فروردین همه روزه از ساعت 9 صبح تا 22 شب با مراجعه به صحن جامع فاطمی از نمایشگاه بهشت بانو دیدن کنند.

انتهای پیام/ش

ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه(س) در نوروز

برچسب ها: ائمه اطهار ، شهدا ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار