وی با اشاره به سرعت تغییرات وتحولات جوامع گفت: امروزه نظام های آموزشی عمدتا از پاسخگویی به موقع وتمام عیار به انتظارات جامعه بازمانده اند.
کمرئی افزود: مدارس برای افزایش توان پاسخگویی خویش بیش از پیش نیازمند توسعه حرفه ای مدیران ومعلمان خویشند .
مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش توسعه حرفه ای مدیران بویژه مدیران مدارس را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: مدیران نگهبانان چشم انداز ها و ماموریت های مدارس و نظام آموزشی هستند و بدون توسعه حرفه ای آنان قادر به تحقق چنین رسالتی نیستند.
وی اظهار کرد: چالش های اصلاح وبهبود در نظام های اموزشی تا حد زیادی به بهبود توانایی ،مهارت،نگرش ودانش مدیران در تمام سطوح وابسته است و مدیران آموزشی باید با درک این مهم به سرعت در این مسیر ورود پیدا کنند.
کمرئی در رویکردی انتقادی؛ ضعف در توسعه حرفه ای را عاملی دانست که سبب شده است بخشی از علاقه مندان این حوزه با کوچک انگاری مقوله تعلیم وتربیت؛ موضوعات تخصصی این حوزه را به حوزه عمومی کشانده و سبب برداشت های ضعیف،نادرست و بعضا غلط از مقولات تربیتی شوند.
وی گفت: جامعه تعلیم وتربیت باید از علاقه مردم ومسئولین برای ورود به موضوعات این حوزه، به عنوان یک فرصت استفاده کنند و با نگاه حرفه ای آن را در جهت تعالی آموزش وپرورش هدایت کنند.
کمرئی همسویی همه جریانهای تربیتی و هماهنگی همه نهادها ومسئولین را در جریان تربیت، سبب توفیق نظام آموزشی در اهداف و برنامه هایش خواند و ناهماهنگی در این خصوص را اسباب خسارتی تلقی کرد که بازندگان آن دانش آموزان و فرزندان این ملتند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش در انتهای مراسم ضمن اشاره به بخشی از عملکرد بیرانوند مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام با تقدیم لوح سپاس وزیر آموزش به وی از ایشان تقدیر کرد و حکم انتصاب رستم زاد، مدیرکل جدید آموزش وپرورش استان ایلام را به ایشان تقدیم کرد.
انتهای پیام/اس