یک هفته پس از لغو تحریم‌های بغداد علیه دو فرودگاه منطقه کردستان، پرواز‌های بین‌المللی فرودگاه سلیمانیه از سر گرفته شد.

از سرگیری پرواز‌های بین‌المللی از فرودگاه‌های اقلیم کردستان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک هفته پس از لغو تحریم‌های بغداد علیه دو فرودگاه منطقه کردستان، پروازهای بین‌المللی فرودگاه سلیمانیه از سر گرفته شد. یک هواپیمای باری حامل دستگاه های الکترونیکی از مبدا امارات وارد فرودگاه سلیمانیه شد.

همچنین دانا محمد، مسئول اطلاع رسانی فرودگاه منطقه کردستان، اعلام کرد یک هواپیمای اردنی نیز با 39 مسافر از این فرودگاه عازم امان شد. وی افزود این پروازها نخستین پرواز های بین المللی از پایان ماه سپتامبر تا کنون بوده اند. دو فرودگاه منطقه کردستان در اربیل و سلیمانیه پیش از این تحریم بودند. مقامات دولت مرکزی عراق این تدابیر را در واکنش به برگزاری همه پرسی در منطقه خودمختار کردستان اتخاذ کرده بودند. بغداد با برگزاری این همه پرسی مخالف بود و آن را غیر قانونی می دانست.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، 13 مارس 2018 از بازگشایی فرودگاه‌های اربیل و سلیمانیه به روی پروازهای خارجی خبر داد و افزود یک کمیته عالی به منظور نظارت بر مدیریت فرودگاه‌های منطقه کردستان عراق و گذرگاه‌های آن و اطمینان از پایبندی آن به استانداردهای دولت مرکزی این کشور تشکیل خواهد شد.

دولت مرکزی در بغداد پس از همه پرسی، کنترل فرودگاه ها و پایانه های مرزی واقع در منطقه کردستان را خواستار شده بود. بغداد همچنین نیروهایی برای بازپس گیری مناطق مورد مناقشه با کردستان اعزام کرده بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار