۸۶ پایگاه اورژانس و ایستگاه سلامت در طرح امداد نوروزی گیلان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در اجرای طرح امداد نوروزی ۶۳ پایگاه اورژانس و ۲۳ ایستگاه سلامت در گیلان راه اندازی شد.

وی ضمن بازدید از پایگاه مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان و تقدیر از زحمات شبانه روزی کارکنان اورژانس، از اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان نخستین خط مراقبت و درمان بیماران یاد کرد و افزود: امداد رسانی مناسب لازمه سلامت مصدومان و بیماران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: درستی عملکرد قسمت‌های مختلف اورژانس پیش بیمارستانی می‌تواند از معلولیت و فوت مصدومان پیش گیری کند، بنابراین فعالیت این حوزه اهمیت قابل توجهی در سیستم‌های مراقبت بهداشتی- درمانی دارد و یک جزء اساسی در درمان بیماران محسوب می‌شود.

شاهرخ یوسف زاده چابک پاسخگویی مناسب به درخواست‌های اورژانس، اعزام به موقع به محل حادثه، ارایه مراقبت‌های مناسب و اصولی در محل حادثه و انتقال به موقع مصدومان به مراکز درمانی را از جمله عوامل حایز اهمیت در بهبود امداد رسانی برشمرد.

وی با اشاره به آمار بالای مصدومان حوادث جاده‌ای در بین موتورسواران و عابران پیاده، خواستار همکاری و توسعه بین بخشی برای ارایه خدمات اورژانسی در جاده‌های پرحادثه گیلان شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ در گیلان اجرا خواهد شد و در این زمینه ۶۳ پایگاه اورژانس، ۲۶ مرکز درمانی دولتی و ۸ مرکز درمانی خصوصی، ۱۰۰ مرکز جامع شبانه روزی دولتی و ۴۸ مرکز شبانه روزی خصوصی، آماده خدمت رسانی هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

راه اندازی ۸۶ پایگاه اورژانس و ایستگاه سلامت در طرح امداد نوروزی گیلان

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.