نماینده ایرانشهر گفت: تصدی‌گری دولت بیش از اندازه شده و به همین دلیل اهدافی را که دنبال می‌کنیم به موفقیت نمی‌رسند.

تصدی‌گری دولت مانع موفقیت اهداف در امور اقتصادی استمحمدنعیم امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از نبود سیستم سیاست‌گذاری منسجم در کشور گفت: این همه تغییر در وزارتخانه‌ها که موجب ادغام یا تفکیک می‌شود، هیچ تاثیری در حل مشکلات ندارد غیر از آنکه وقت مجلس و دولت را تلف می‌کند و هزینه‌های سنگینی به نظام تحمیل می‌شود.

امینی‌فرد تصریح کرد: جامعه چه تفکری در مورد این مدیریت مجلس و دولت خواهد داشت که یک روز وزارتخانه‌ها را با وجود انتقادات فراوان ادغام و مدتی بعد اعتراف به اشتباه می‌کند و دوباره می‌خواهد دست به تفکیک بزند.

وی با یادآوری اینکه در گذشته وزارت صنایع سنگین، وزارت صنایع سبک و وزارت معدن داشتیم که چندین بار آن‌ها را ادغام کردیم، افزود: در نهایت هم این دو را با وزارت بازرگانی ادغام کردیم و اکنون از کرده خود پشیمانیم.

نماینده ایرانشهر در مجلس با تاکید بر اینکه باید مرکز پژوهش‌های مجلس کار کارشناسی دقیقی در مورد عملکرد وزارتخانه‌ها انجام دهد، گفت: مرکز تحقیقات استراتژیک دولت نیز باید بررسی دقیق داشته باشد تا ببینیم این تفکیک‌ها و ادغام‌ها چه مشکلی را برطرف کرده و چه مشکلی را ایجاد کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

امینی‌فرد نظر تفکیک‌گرایان وزارت صنایع و معادن را بی توجهی به بازرگانی دانست و اظهار کرد: مشکل اینجاست که تصدی گری دولت بیش از اندازه شده و از دولت‌های موفق جهان الگوبردرای می‌کنیم و دست به ادغام می‌زنیم، اما چون حاضر نیستیم دست از تصدی گری دولت برداریم، آن اهدافی را که دنبال می‌کنیم به موفقیت نمی‌رسند.

وی ادامه داد: به جای کاهش تصدی گری دولت، دست به تفکیک وزارتخانه‌ها می‌زنیم تا در قالب بزرگ کردن دولت، بی توجهی به بخش خصوصی و یکه تازی دولت را توجیه کنیم.

نماینده ایرانشهر در مجلس با تاکید بر اینکه تفکیک وزارتخانه با ادامه تصدی گری دولت اتفاق خاصی را رقم نخواهد زد، بیان کرد: تصور اینکه با تبدیل یک وزارتخانه به دو وزارتخانه مشکلات تولید و بازاریابی کشور راحل کنیم، اشتباه محض است، زیرا ساختار نظام اداری دولت معیوب است و هنوز حاضر نیست جایگاه بخش خصوصی را بپذیرد.

امینی‌فرد نتیجه بزرگ کردن دولت را فاصله گرفتن از اهداف و اسناد بالا دستی دانست و گفت: وزارتخانه‌ها را ادغام کردیم تا اهداف برنامه پنجم را محقق کنیم و بر اساس آن برنامه ششم توسعه را نوشتیم و در آن تاکید کردیم که دولت باید کوچک و چابک شود. اما امروزه زمزمه بزرگ کردن دولت به گوش می‌رسد. بنابر این معلوم نیست هنگامی که برنامه ششم را می‌نوشتیم، برچه اساسی بر کوچک کردن دولت صحه گذاشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ترانه
۱۱:۴۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
دولت تصدی گریش رو بزاره کنار تا راه برای تصدی گری سپاه باز بشه. خیلی هم عالی. مشکلات اقتصادی هم حل میشه به خوبی و خوشی.
آخرین اخبار