رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه از استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طالبی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه از استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان خبر داد و گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر از این آثار دیدن کرده اند.

 

جاذبه‌های گردشگری شهرستان مراغه میزبان گردشگران نوروزی

وی افزود: این میزان بازدید در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته که نشان از استقبال و علاقه مندی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از آثار فاخر تاریخی و طبیعی این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: گنبد‌های تاریخی، رصدخانه، معبد مهر، موزه‌های تاریخی و صنایع دستی مراغه بیشتر مورد توجه گردشگران بوده و بیشترین میزان بازدید مربوط به رصدخانه مراغه بوده که از جمله آثار پربازدید آذربایجان شرقی نیز است.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان مراغه میزبان گردشگران نوروزی

رصدخانه مراغه در دوره هلاکوخان و زیرنظر خواجه نصیرطوسی و در روی تپه‌ای در غرب مراغه در نزدیکی دو روستای طالب خان و حاجی کرد ساخته شده است.

طالبی گفت: باتوجه به موج دوم سفر‌های نوروزی در روز‌های آینده و مساعد بودن وضعیت هوا، شاهد افزایش چشمگیر آمار بازدید گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان خواهیم بود.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان مراغه میزبان گردشگران نوروزی

وی با اشاره به اجرای برنامه ویژه برای گردشگران و میهمنانان نوروزی در این شهرستان افزود: تور رایگان مراغه گردی نیز با همکاری شهرداری و اتوبوسرانی از امروز تا پانزدهم فروردین جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این تور رایگان، مسافران و گردشگران می‌توانند از آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان در ایام نوروز بازدید کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای ترویج فرهنگ گردشگری و پاسداشت آیین‌های سنتی نوروز، آیین نوروزگاهی در محل چهار اثر تاریخی مراغه شامل رصدخانه تاریخی، گنبد‌های کبود و مدور و نیز دهکده توریستی برای گردشگران و مسافران نوروزی در حال برگزاری است.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان مراغه میزبان گردشگران نوروزی

شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه‌های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ش

۳۰۰ اثر تاریخی مراغه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.