نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: شیطان مهمترین مانع در مسیر انفاق انسان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛   آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: در هفته‌های گذشته درباره وسوسه شیطان مطالبی ارائه شد؛ از جمله مصادیق وسوسه شیطان، ترساندن شیطان است، شیطان انسان را نسبت به کمبودها و حوادث و جریانات زندگی می‌ترساند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: شیطان با این ترساندن و ترفند، دو کار می‌کند؛ نخست اینکه مقابل انفاق انسان را می‌گیرد و مانع این امر می‌شود که انسان ثروتش را در راه خدا هزینه کند؛ دومین کار شیطان این است که می‌خواهد آرامش و لذت و شیرینی را نیز از زندگانی دنیا بگیرد و زندگی را به انسان سخت می‌کند.

آیت الله علم الهدی افزود: ذات مقدس پروردگار این خصوصیت را به عنوان مصداق وسوسه شیطان در سوره آل عمران اعلام کرده است؛ یکی از ابعاد ترساندن انسان از سوی شیطان این است که برحسب ترساندن، درصدد مقابله با بندگان خدا و اولیای خدا برمی‌آیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این برخوردها و صف آرایی‌های اولیای شیطان در برابر خود نترسید؛ آنها روحیه ندارند و روحیه خود را از دست می‌دهند زیرا شیطان آنها را از قدرت شما ترسانده است و این کلام، کلام خداوند متعال در قرآن است و کار شیطان را این گونه معرفی می‌کند.

آیت الله علم الهدی افزود: شیطان به شما وعده فقر می‌دهد و راهکار اجرایی شیطان، همین وعده فقر دادن است و انسان را از بدبختی می‌ترساند؛ اصولاً در زندگی، انسان همیشه در محاصره یک سلسله افکار و خیالات است و چه بخواهیم و چه نخواهیم این مسئله وجود دارد و در دوران جوانی، این مسئله پررنگ‌تر است.

وی با بیان اینکه در افکار و توهماتی که در ذهن ما ایجاد می‌شود مجموعه افکاری که سبب تنگ نظری ما شود و سبب شود به دیگران رسیدگی نکنیم همان وسوسه شیطان است ادامه داد: اینها همه افکار شیطانی است که در مغز ما پیدا می‌شود؛ نقطه مقابل اگر در افکارمان نشاط و سعه صدر داشته باشیم اینها افکار الهی است.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه از عنایات خاصه و رافت ویژه امام هشتم(ع) به همه زوار و مسافران در ابتدای سال جدید حضور مقام معظم رهبری در عتبه امام هشتم(ع) است گفت: مجموعه راهبردهای جامعی که هم برای مسئولان نظام و کارگزاران و هم برای عامه و قاطبه مردم بلکه برای کل جامعه اسلامی در شرایط روز، راهبرد عظیم و گرانسنگی است در افاضات مقام معظم رهبری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال مقام معظم رهبری نکته قابل توجهی در تبیین کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی عنوان کردند تصریح کرد: در حقیقت این مهم بیانگر معجزه انقلاب اسلامی است، هیچ انقلابی پس از انقلاب پیامبر اسلام، این گونه نبوده که بعد از 40 سال عمر، اصولش دست نخورده باقی بماند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: مسئله حمایت از کالای ایرانی به همان بلای اقتصاد مقاومتی دچار می‌شود اگر کارگزاران نظام به درستی عمل نکنند، ما وظیفه مند هستیم، کسانی که دین دارند و متدین هستند غیرت دینی اقتضا نمی‌کند جنس خارجی خریداری شود. غیرت ملی هم اقتضا نمی‌کند کسانی که به این آب و خاک علاقه دارند جنس خارجی خریداری کنند.

انتهای پیام/س

 از کالای ایرانی حمایت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.