طبق گزارش سازمان ملل، شمار افرادی که در جهان از گرسنگی «شدید» رنج می‌برند از ۸۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به ۱۲۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد شمار افرادی که از گرسنگی «شدید» رنج می برند از 80 میلیون نفر در سال 2015 به 124 میلیون نفر در سال 2017 افزایش یافته است.

دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سازمان ملل  طی یک ویدئو کنفرانس گفت: گرسنگی در جهان رو به افزایش است.  در طول سه سال گذشته تعداد افرادی که از گرسنگی «شدید» رنج می برند از 80 میلیون نفر در سال 2015 به 124 میلیون نفر در سال 2017 رسیده است. شمار این گروه از گرسنه ها در سال 2016 حدود 108 میلیون نفر گزارش شده است.

بر این اساس، آمار مجموع گرسنگان در سراسر جهان از 778 میلیون در سال 2015 به 815 میلیون در سال 2016 رسیده است. همچنین از مجموع 815 میلیون گرسنه در سراسر جهان 60 درصد به صورت مداوم گرسنگی را تجربه کرده اند.

بیسلی ادامه داد: تا سال 2030 امکان پایان دادن به بحران گرسنگی در جهان وجود دارد و این در صورتی امکان پذیر است که درگیری در مناطق مختلف جهان رخ ندهد.

«مارک لوکاک»، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه، نیز در این ویدئو کنفرانس گفت: خطر قحطی و گرسنگی در حال حاضر در کشورهای کوچکی که در معرض جنگ های طولانی مدت قرار دارند، بیشتر است. همچنین 155 میلیون نفر از مجموع جمعیت گرسنگان را کودکان تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

هشدار سازمان ملل درباره گرسنگی «شدید» 124 میلیون نفر در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
دقیق نمیدونم ولی فکنم .....بیخیال
آخرین اخبار