۲ تیره دُرَّکی و میرآبادی طایفه بامری جلگه چاه هاشم دلگان پس از ۲ سال کشمکش، تخریب اموال یکدیگر و کشته شدن یک نفر در آغار بهار طبیعت با هم پیوند اخوت و برادری بستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بامری امام جمعه جلگه چاه هاشم در این مراسم اظهار داشت: مومنان با یکدیگر برادرند و باید میان آنان اخوت و صلح برقرار شود.

حجت الاسلام نظرمحمد بامری با دعوت همه طرف‌های درگیر و مردم به عدالت محوری، قانون گرایی و برادری، بر برخورد شدید با عاملان و مخلان نا امنی در دلگان تاکید کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار سپاه نیز در این مراسم گفت: ناامنی برای توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان مضر است.

داوود شهرکی افزود: مردم و جوانان باید به جای درگیری و کشمکش تمام توان خود را برای استفاده ظرفیت‌های بالای شهرستان دلگان بکار گیرند.

فرماندار دلگان گفت: لذتی که در گذشت وجود دارد هیچ وقت در انتقام نیست.

هوشنگ بامری از سران طوایف، ریش سفیدان و مردم خواست در مرحله نخست مشکلات خود را از طریق کدخدا منشی حل و در مرحله بعدی از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.

همچنین در این مراسم شماری از سران، ریش سفیدان و بزرگان طوایف بر حفظ وحدت، اخوت و برادری، کنار گذاشتن امنیت و دوری از برخورد‌های تعصبی، قومی و افراطی تاکید کردند.

دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در ۴۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده و دارای یک شهر، ۲ بخش، پنج دهستان و ۲۷۷ پارچه آبادی است.

انتهای پیام/ع

2 تیره طایفه بامری دلگان با هم عهد برادری بستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۰:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوطایفه سارانی وقاسمی پس از 27 سال باهم صلح کردن چندین جوان ازطایفه قاسمی دراین درگیری کشته شدن
آخرین اخبار