مدیر کل میراث فرهنگی فارس از بازدید ۶۸۴ هزار و ۹۲ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی فارس خبر داد.

بازدید ۶۸۴ هزار نفراز اماکن تاریخی فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: ۶۸۴ هزار و ۹۲ نفر از ۲۵ اسفندماه ۹۶ تا شامگاه شنبه چهارم فروردین ۱۳۹۷ از آثار فرهنگی تاریخی تحت پوشش این اداره کل در فارس بازدیدکردند.

وی افزود: این میزان بازدید از آثار فرهنگی و تاریخی استان در مدت مشابه سال گذشته ۶۱۶ هزار و ۸۲۸ نفر بود که امسال ۱۱ درصد افزایش را شاهد هستیم.

امیری ادامه داد: همچنین در طول این مدت یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۱۹۰ نفر اسکان داده شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۶۶۴ نفر بوده ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: مجموعه فرهنگی حافظیه با ثبت آمار بازدید ۱۸۱ هزار و ۹۱۸ نفر در صدر فهرست مکان‌های مورد علاقه گردشگران در استان فارس قرار دارد.

امیری اظهار کرد: مجموعه تخت جمشید که از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است نیز در این مدت ۱۴۵ هزار و ۱۹۹ بازدیدکننده داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی سعدی با ۱۱۸ هزار و ۳۰۴ نفر، مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر و ارگ کریمخان زند با ۶۲ هزار و ۵۶۴ نفر از دیگر مکان‌های پربازدید گردشگران در سفر به این استان در این مدت بوده اند.
انتهای پیام/ر

آرامگاه حافظ در صدر اماکن گردشگری  فارس قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار