نیروی انتظامی در مهرماه 96؛

افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/ واردات قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی

مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی در مهر ماه سال ۹۶ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در مهر ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/کشف 20 میلیون لیتر فرآورده های نفتی در 5 ماهه نخست امسال

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا بیان اینکه باید در امر پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی، اقدامات اساسی صورت گیرد، گفت:در این مدت همکاران ما در سراسر کشور توانستند قریب به 20 میلیون لیتر قاچاق فرآورده های نفتی را کشف کنند که این میزان، افزایش 53 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

نیروی انتظامی در مهر ماه///افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/سردار محمدیان به سمت فرماندهی انتظامی استان البرز منصوب شد

سردار مقیمی از افزایش 32 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده در این مدت خبرداد و افزود: کشف پرونده های بالای 100 میلیون، 50 درصد و پرونده های پایین تر از 100 میلیون، 9 درصد افزایش داشته است.

سردار مقیمی ضمن تشریح عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از رشد 50 درصدی پرونده های تشکیل شده با ارزش 100 تا 500 میلیون تومان در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود:کشف پرونده های بالای 500 میلیون تومان، طی این مدت، 57 درصد افزایش داشته است.

باید سهم همه دستگاه‌ها در ارتقای امنیت مشخص شود/ مسئولان خودرو‌های ایمن به مردم تحویل دهند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم صبحگاهی هفته ناجا با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بحث تصادفات و سوانح رانندگی تاثیر دارند، عنوان کرد: عواملی همچون نیروی انسانی،‌ خودرو، جاده و پلیس در بروز سوانح رانندگی موثرند، بنابراین همه دستگاه‌ها و مردم باید به کاهش این تصادفات و این سوانح کمک کنند.

سردار اشتری در رابطه با ایمنی خودروها گفت: باید مسئولان مربوطه در بحث خودرو دقت کنند و خودروهای با کیفیت بالا و ایمن را به مردم تحویل دهند و همچنین باید در رابطه با ایمن سازی جاده‌ها و نقاط حادثه خیز اقدامات لازم انجام شود.

نیروی انتظامی در مهر ماه///افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/سردار محمدیان به سمت فرماندهی انتظامی استان البرز منصوب شد

سردار محمدیان به سمت فرماندهی انتظامی استان البرز منصوب شد

سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی روز 11 مهر ماه 96 اعلام کرد: با حکم فرمانده ناجا سردار عباسعلی محمدیان به سمت فرماندهی انتظامی استان البرز منصوب شد.

نیروی انتظامی در مهر ماه///افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/سردار محمدیان به سمت فرماندهی انتظامی استان البرز منصوب شد

فوت روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی/ عامل انسانی مهم ترین علت حوادث رانندگی است

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی که 13 مهر ماه 96 برگزار شد، افزود: براساس آمار پزشکی قانونی روزانه 43 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که 50 درصد مرگ و میرها در صحنه حادثه و 50 درصد آن نیز بعد از حادثه اتفاق می‌افتد، بنابراین نقش رفتارهای پرخطر در بروز حوادث رانندگی موثر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با فرهنگسازی توانستیم 27 هزار مورد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سال 84 را به 16 هزار نفر در سال 95 برسانیم،این در حالی است که طی این مدت تعداد وسایل نقلیه افزایش یافته است و با این وجود تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات 12 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

نیروی انتظامی در مهر ماه///افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/سردار محمدیان به سمت فرماندهی انتظامی استان البرز منصوب شد

ایجاد امنیت مطلوب در البرز با هماهنگی و همدلی دستگاه های اجرایی و مردم

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان البرز که 13 مهر ماه 96 برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند " استان البرز یک ایران کوچک است" به درستی فرمایش ایشان در این استان معنا پیدا کرده است، چرا که شاهد وجود قومیت های مختلف در این استان هستیم که اداره آن را با مشکل مواجه کرده است، هرچند این موضوع نوعی فرصت برای رشد این استان محسوب می شود.

جریمه 100هزار تومانی در انتظار رانندگانی که به هشدار ایست عصای سفید توجه نمی‌کنند/ خودروهای پر مصرف شماره گذاری نمی‌شوند

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولان و نابینایان که 15 مهر ماه 96 برگزار شد،بیان داشت: با پیگیری پلیس و تصویب کمیسیون اجتماعی دولت، قانون و هئیت وزیران در تاریخ 96/05/18 قانون حمایت از معلولان و نابینایان تصویب شد که بر اساس آن به افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، در صورت تصادف وسیله نقیله با آن‌ها، به این افراد دیه تعلق می‌گیرد و در این راستا به دنبال در نظر گرفتن جریمه 100 هزار تومانی برای رانندگان متخلفی هستیم که این قانون را رعایت نمی کنند.

یک سوم تصادف‌های کشور مربوط به موتور سیکلت است

سردار مهری فرمانده پلیس راهور کل کشور در حاشیه هفتمین مسابقات موتور سواری سرعت که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، بیان کرد : همانطور که مستحضرید حدود یک سوم تصادف‌های در سطح کشور مربوط به موتور سیکلت است و یک چهارم کسانی که در پنج ماه ابتدایی سال جاری جان خود را از دست دادند موتور سواران بودند بنابراین باید برای ارتقا فرهنگ استفاده صحیح از این وسیله تلاش کنیم و امیدواریم با هماهنگی فدراسیون های مربوطه و کارهایی که در دست اقدام است همه ی نیروهای مسلح و همچنین همه اقشار مردم در داین مسابقات شرکت کنند و با فراگیری دقیق مقررات که رعایت آن میتواند ضامن سلامتی همگان باشد از آسیب های مختلف این حوزه جلوگیری شود.

افتتاح 35 مرکز مانیتورینگ ثبت تخلف در کشور/ وجود یک هزار و 300 دوربین ثبت تخلف در کشور

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم افتتاح 35 مرکز مانیتورینگ در سطح استان ها و سامانه هوشمند ثبت تخلف که 18 مهر ماه 96 برگزار شد،گفت: در حال حاضر 1300 دوربین ثبت تخلف در سطح کشور داریم و همچنین مجهز به 759 دوربین نظارتی هستیم و در همین راستا سعی داریم تا اقداماتی که در استان‌های کشور انجام می‌شوند، به روز باشند و پلیس راه استان ها بتوانند جاده ها را بهتر رصد کنند. حال تعامل و هماهنگی پلیس راه استان ها با راهداری موجب تأمین امنیت جاده های کشور می‌شود.

واردات قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی/ ناجا به تنهایی نمی‌تواند با قاچاق کالا مبارزه کند

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت مقابله با ورود کالاهای قاچاق به کشور اظهار کرد: نیروی انتظامی با راه اندازی قرارگاه مقابله با  قاچاق کالا با یک توان مضاعف ورود پیدا کرده و دراین راه تاثیرات خوبی هم داشته است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نمی تواند به تنهایی راه مقابله و مبارزه با ورود کالاهای قاچاق را پیش بگیرد، افزود: همه دستگاه ها باید در این زمینه فعال شده و اقداماتی را انجام دهند. نیروی انتظامی هرساله نسبت به سال قبل افزایش کشفیات  داشته و سعی کرده از ورود کالای قاچاق جلوگیری کند.

جذب و به کارگیری کارآگاهانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت

سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران با اشاره به برگزاری آزمون کارآگاهان و کارآگاه یاران پلیس اظهار کرد: پلیس آگاهی خود را ملزم به جذب و به کارگیری کارآگاهان و کارآگاه یارانی شایسته و مبتنی بر دانش و مهارت می‌داند.

وی با اشاره به اجرای دستورالعمل تطبیق و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران که در خردادماه سال ۹۳ به امضا فرماندهی ناجا رسید، افزود: در جهت تحقق اهداف راهبردی پلیس آگاهی ناجا پیرامون بسط و گسترش فرهنگ کارآگاهی و سرعت بخشیدن به برنامه‌های طرح ریزی شده پلیس آگاهی به منظور تامین منابع انسانی علمی، تخصصی و متعهد با عنوان کارآگاه؛ آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری برنامه ریزی و اجرایی شد.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار نیروی انتظامی در مهر 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار