مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: برای تجهیز پنج پارک جنگلی این استان به امکانات تفریحی و رفاهی ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

پنج پارک جنگلی دراستان بوشهرتجهیز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سهیل مهاجری گفت : این پارک‌ها شامل بنه‌گز تنگستان، عامری دیلم، چاهکوتاه بوشهر، چاهچاهو دشتی، سرکره دشتستان و بنک کنگان است که با اعتبار استانی و سه درصد نفت تجهیز شده اند.

وی یادآورشد: ساخت و نصب آلاچیق و سکو، وسایل بازی، آسفالت معابر، ایجاد سرویس بهداشتی و تجهیز شبکه آب و برق از جمله اقدام‌های انجام شده برای تجهیز پارک‌های جنگلی یادشده است.

مهاجری گفت: استان بوشهر دارای ۱۶ ذخیزه‌گاه با مساحت ۴۱۰ هکتار و ۱۱ پارک جنگلی با مساحت ۷۴۰ هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: ۶ پارک منابع طبیعی و آبخیزداری این استان دارای زیرساخت‌های گردشگری است و در این ایام بخشی از گردشگران در این پارک‌ها اقامت می‌کنند.

مهاجری ادامه داد: ۲۲۷ هزار ۲۱۵ هکتار مساحت جنگلی استان بوشهر است که از این میزان ۱۵ هزار و ۸۱۶ هکتار آن جنگل‌های دست کاشت است.

وی با اشاره به نزدیک شده به ۱۳ فروردین روز طبیعت، گفت: انتظار می‌رود مردم در هنگام حضور در طبیعت بتوانند از این موهبت الهی لذت ببرند و همچنین از صدمه زدن به طبیعت خودداری کنند.

انتهای پیام/م

تجهیز پنج پارک‌ جنگلی در استان بوشهر

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.