نتایج نظرسنجی پایگاه تحلیلی «یو گاو» نشان می‌دهد از هر ۱۰ فرانسوی ۷ نفر مخالف صادرات اسلحه به عربستان و امارات هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نتایج نظرسنجی پایگاه تحلیلی «یو گاو» (YouGov) که امروز دوشنبه منتشر شد، حاکی از آن است که هفتاد و پنج درصد مردم فرانسه از امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور می‌خواهند تا صادرات اسلحه به کشور‌هایی عضو ائتلاف سعودی همچون عربستان و امارات متحده عربی را به حالت تعلیق در آورد.

بر اساس این نظرسنجی، هشتاد و هشت درصد از شرکت کنندگان فرانسوی معتقدند کشورشان باید صادرات اسلحه به همه کشور‌هایی که احتمال به خطر افتادن جان غیرنظامیان زیاد است، متوقف کنند. هفتاد و پنج درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز خواستار تعلیق فروش اسلحه به کشور‌های عربی که در جنگ یمن حضور دارند شدند. همچنین از هر ۱۰ فرانسوی حاضر در این نظرسنجی ۷ نفر اعلام کردند دولت باید صادرات اسلحه به عربستان و امارات را متوقف کند.

شصت و نه درصد شرکت کنندگان نیز خواستار تقویت نقش پارلمان فرانسه برای کنترل فروش بین المللی اسلحه شدند.

«ایی اوین دابسکی»، مدیر کمپین ضد جنگ سازمان غیردولتی (SumOfUs) –که این نظرسنجی به سفارش این کمپین انجام شده است گفت: در سومین سالگرد حمله عربستان سعودی به یمن، زمان آن فرا رسیده است که دولت فرانسه این پیام را بشنود، امانوئل مکرون که خود را رئیس جمهوری بشردوست به جهان معرفی می‌کند باید اقداماتش را از کلام به عمل برساند.

با افزایش حمایت نظامی مکرون از عربستان و امارات در جنگ علیه یمن و استفاده از سلاح‌های فرانسوی علیه مردم این کشور کوچک، انتقادات از رئیس جمهور فرانسه بالا گرفته است. این نظرسنجی پس از آن انجام شد که برخی از کشور‌های اروپایی به ویژه آلمان، به حمایت از ائتلاف سعودی پایان دادند. این در حالی است که فرانسه، انگلیس و آمریکا همچنان به حمایت نظامی از ائتلاف سعودی در جنگ یمن و فروش اسلحه به آن‌ها ادامه می‌دهند.

فرانسه سومین صادرکننده بزرگ اسلحه در جهان است و کشور‌هایی همچون عربستان و امارات نیز از بزرگترین خریداران سلاح این کشور محسوب می‌شوند.

این نظرسنجی با شرکت ۱۰۲۶ رای دهنده بالای ۱۸ سال در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مارس انجام شد.

انتهای پیام/

مخالفت فرانسوی ها با فروش سلاح به ائتلاف سعودی در نظرسنجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار