مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:مسجد جامع کبیر یزد به عنوان نماد تاریخی این استان در ایام نوروز امسال برنامه‌های ویژه‌ ای برای مسافران نوروزی اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در ایام نوروز ۹۷ مسجد جامع یزد  در صدر پربازدیدترین اماکن تاریخی این استان قرار گرفت.

فاطمه دانش یزدی افزود: یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان یزد، گردشگری مذهبی است که این موضوع هم با همکاری اداراتی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شد.

وی ادامه داد: امسال سعی شد که ۷۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی یزد برای اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی مستقر شوند.

دانش یزدی گفت: سعی شد که رویکرد فعالیت راهنمایان گردشگری مستقر در این اماکن بر فلسفه اسلامی اماکن تاریخی باشد و این موارد را برای مسافران و گردشگران بیان کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: در امامزادگان و بقاع متبرکه روحانیون و راهنمایانی مستقر شده‌اند که سوالات شرعی و مواردی از جمله جایگاه اسلام در معماری اسلامی را به گردشگران و مسافران بیان کنند.

وی تصریح کرد: تا روز سوم فروردین ۲۳۰ هزار نفر وارد یزد شدند که نسبتا آمار خوبی به حساب می‌آید.

مدیر کل آموزش و پرورش هم در راستای خدمت رسانی به مسافران نوروزی خوب عمل کرده و در زمینه اسکان ظرفیت در نظر گرفته شده به صورت کامل مورد استفاده قرار گرفته است.

دانش یزدی خاطرنشان کرد: بیشترین بازدید کننده از بنا‌های تاریخی یزد مربوط به مسجد جامع، بنا‌های بافت تاریخی است و پس از آن باغ دولت‌آباد و نارین‌قلعه میبد جزو شلوغ‌ترین آثار تاریخی یزد بوده است.

مسجد جامع کبیر یزد بر جای آتشگاه ساسانی ساخته شده و سنگ بنای آن توسط علا الدوله گرشاسب نهاده شده است.

مسجد جامع قدیم در قرن ششم به دستور گرشاسب از نوادگان علاالدوله کالنجار ساخته شد و بنای اصلی مسجد کنونی از آثار سید رکن الدین محمد قاضی است.

هنر معماری بی نظیر ایرانی در گچکاری، شبستان، صحن، گنبد و مناره های بر افراشته آن جلوه گر است.

انتهای پیام/ی

مسجد جامع یزد در صدر پربازدیدترین اماکن تاریخی یزد درسال نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار