در حالی سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از آرامش بازار و تامین کالاهای اساسی مردم سخن گفت که در چند روز اخیر عده‌ای در یاسوج در به در دنبال مرغ کشتار روز بودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ علیرضا رستگار سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از سردخانه محل ذخیره میوه شب عید استان از ادامه توزیع کالاهای اساسی در بازار خبر می‌دهد و می‌گوید: کمبود کالای اساسی در بازار نداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی به عنوان تامین کننده مایحتاج ضروری مردم در ایام نوروز از جمله میوه و مرغ شاید به دلیل بی‌تدبیری سایر مسئولان و متولیان امر امروز باید این بار سنگین را به هر طریق ممکن بر دوش کشیده و هنگام هر گونه قصور نیز سعی کند با مصاحبه‌‌ای وضعیت آرامش در بازار را مطلوب ارزیابی کند.

 یکی از گردشگران نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: دیروز عصر تمام بازار یاسوج را در به در دنبال مرغ کشتار روز گشتیم ولی خبری از مرغ نبود و در نهایت بعد از ساعت‌ها گشت زنی از یک مرغ فروشی واقع در روبه‌روی پارک شهرداری قدیم مجبور شدیم مرغ را به قیمت 9600 تومان خرید کنیم.

البته علیرضا رستگار سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دلیل کمبود مرغ کشتارروز در بازار را هجوم مسافران و گردشگران به پایتخت طبیعت ایران عنوان می‌کند و به خبرنگار تسنیم می‌گوید: دیروز 17 تن مرغ کشتار روز بدون مرغ‌های منجمد وارد بازار یاسوج کردیم و در صورت کمبود دلیلی جز افزایش لحظه‌ای مسافران و گردشگران نوروزی نیست.

وی با اشاره به نشست هماهنگی انجام شده با کشتارگاه‌های استان به‌ویژه شهر یاسوج افزود: شب گذشته 26 تن مرغ کشتار داشتیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز وارد بازار شد که با افزایش 9 تنی نسبت به دیروز امیدواریم بتوانیم نیاز بازار را پوشش دهیم.

رستگار اظهار داشت: استان فارس به عنوان تامین کننده بخشی از مرغ مورد نیاز بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل حضور بیش از پیش بینی گردشگران شرایطی همچون استان ما دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که دلیل گران شدن قیمت مرغ تا 9600 تومان چیست؟ گفت: واقعیت امر نظارت بر بازار در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی نیست بلکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی باید پاسخگو باشند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد کمبود مرغ در بازار یاسوج را تایید کرد و گفت: به دلیل کاهش تولید در چندین استان کشور از جمله این استان با کمبود مرغ روبه‌رو شدیم که مجبور شدیم از سایر استان‌ها مرغ مورد نیاز را تامین کنیم.

جانی‌پور با بیان اینکه دو یا سه روزی یکبار قیمت مرغ در بازار استان تغییر می‌کند، افزود: به دلیل وارد کردن مرغ از استان‌های مجاور 300 تومان به قیمت مرغ به دلیل هزینه حمل و نقل اضافه شد که باید حداکثر 9100 تومان فروش شود.

انتهای پیام/‌ش

قیمت مرغ در یاسوج افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.