آبشار‌های زیبای چهارمحال و بختیاری به عنوان جاذبه‌های طبیعی و مواهب خدادادی در این استان، پذیرای مسافران و گردشگران نوروز ۹۷ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شش آبشار زیبای دره عشق، آتشگاه، شیخ علیخان، تونل کوهرنگ، سبزکوه و زردلیمه از جاذبه های طبیعی و مواهب خدادادی در استان چهارمحال و بختیاری، پذیرای مسافران و گردشگران نوروز ۹۷ است.
 
آبشار دره عشق:
 
آبشار‌های استان چهارمحال و بختیاری؛ مواهب خدادادی
 
آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل، مجاور روستای دره عشق و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می‎آید و دارای بیش از یکصد متر ارتفاع می‌باشد.
 
در کنار این آبشار، رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستان و شالیزار‌های روستا‌های دره عشق و دورک اناری، فضای شگفت انگیزی را برای علاقمندان به طبیعت بوجود آورده است.
 
در اکثر فصول سال و بویژه در فصل بهار، بازدید از این آبشار، مناسب و دلنشین است.

آبشار آتشگاه:

آبشار آتشگاه در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۴۰ کیلومتری شهر لردگان، در در دره اى تنگ و زیبا به طول ۳ کیلومتر در بالادست روستای کوچک آتشگاه قرار گرفته است.
 
این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود.

آبشار‌های استان چهارمحال و بختیاری؛ مواهب خدادادی
پیوند عناصر زیبای طبیعی همچون دره، سبزه زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج و گشت و گذار در مسیر آن، از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان فراهم می‌آورد.
 
وجود سنگ‌های آهکی، گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پیرامون آن، مسیر این آبشار را به فضایی سرسبز و بی نظیر تبدیل کرده است.
 
شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشار‌های متعدد کوچک و بزرگی را ایجاد کرده است که در فاصله ۲۰۰ متری آبشار اصلی خودنمایی می‌کنند.

آبشار شیخ علیخان:

آبشار شیخ علیخان در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و فاصله ۹۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان، و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

در ورودی روستای شیخ علیخان، آب این آبشار از میان یک تنگه پر شیب جاری شده و با خود نسیم سردی را در پیش روی رهگذران و گردشگران قرار می‌دهد.

آبشار‌های استان چهارمحال و بختیاری؛ مواهب خدادادی
طبیعت بکر، یخچال‌های دائمی زردکوه، مناظر زیبا و بی بدیل و سیاه چادر‌های عشایر بختیاری، این مکان را به یکی از مهم‎ترین کانون‌های توریستی استان چهارمحال و بختیاری تبدیل نموده است.
 
پیچش گل ‎های رنگارنگ و بوی برخی گیاهان دارویی و خوراکی در این منطقه، جلوه‌ای از طبیعت افسونگر بام ایران را در مقدم گردشگران به نمایش می‎گذارد.

آبشار تونل کوهرنگ:
 
تونل اول کوهرنگ در چلگرد، در سال ۱۳۲۲ جهت انتقال قسمتی از آب چشمه کوهرنگ و چشمه‌های مجاور آن به زاینده رود در چلگرد ساخته شد و آبشار تونل کوهرنگ، از سرازیر شدن آب آن ایجاد گردید.

آبشار‌های استان چهارمحال و بختیاری؛ مواهب خدادادی
این آبشار به همراه دیگر جاذبه‌های منطقه کوهرنگ همچون چشمه دیمه، دشت لاله‌های واژگون، پیست اسکی چلگرد، روستای شگفت انگیز سرآقاسید و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.
 
راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی آسان به واحدهای اقامتی و پذیرایی و پارکینگ از امکانات این منطقه است.

آبشار سبزکوه:

آبشار سبزکوه در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر ناغان و ۷۷ کیلومتری شلمزار مرکز شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این آبشار در بین مردم منطقه به آبشار دودی یا کرودیکن معروف است.

آبشار‌های استان چهارمحال و بختیاری؛ مواهب خدادادی
آبشار سبزکوه در منطقه زیبای سبزکوه قرار دارد و مسیر دسترسی آن از طریق کره‌بس و روستای دره عشق می‌باشد. ارتفاع آن بسیار بلند و دارای منظره بسیار دیدنی و جالب است.
 
منطقه حفاظت شده سبزکوه با وسعتی در حدود ۶۲ هزار هکتار در سه شهرستان بروجن، لردگان و کیار، دارای سه نوع آب و هواست و به تبع آن جانورانی همچون پلنگ، خرس قهوه ای، سنجاب، کل، بز و کبک دری در آن زندگی می‌کنند.

آبشار‌های دیگری نیز در منطقه سبزکوه وجود دارد که از جمله آن می‌توان به آبشار قزل و آبشار ۱۰۰ متری تنگ زندان سبزکوه اشاره کرد.

آبشار سبزکوه دارای راه دسترسی از سه شهرستان کیار، بروجن و لردگان امکان پذیر است و حداقل به نصف روز پیاده روی نیاز دارد.
 
آبشار زردلیمه:
 
آبشار زردلیمه از عریض‌ترین آبشار‌های ایران در منطقه دیناران شهرستان اردل است که در نقطه‌ای بکر در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس و در مجاورت رودخانه بازفت قرار دارد.
 
آبشارهای چهارمحال و بختیاری پذیرای مسافران و گردشگران
 
فاصله آبشار زردلیمه با شهر اردل مرکز شهرستان ۳۰ کیلومتر و با شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، ۸۴ کیلومتر است.
 
آبشار‌های استان چهارمحال و بختیاری؛ مواهب خدادادی
برای رسیدن به این آبشار بایستی حدود ۵ ساعت در مسیری با گذر از کوه، صخره، شیب زیاد و جنگل‌های زیبای بلوط پیاده‌روی و کوهپیمایی کرد.

انتهای پیام/ز

معرفی آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۰۶:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آبشار لندی را نگفتید