آیت الله اسلامی گفت: مسئولان باید با مشخص کردن خط‌مشی‌ها مردم را به سمت خرید کالای ایرانی سوق دهند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله علی اسلامی ،عضو مجلس خبرگان رهبری،با اشاره به شعار سال 97 وسخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال گفت:نخستین انگیزه‌ای که انسان نسبت به تحقق شعار امسال لازم است حفظ استقلال است، اگرملت ما دنبال استقلال کشور از بیگانگان باشند باید حمایت از خرید کالای ایرانی را با جان و دل تحقق دهند.

وی ضمن تشکر از بیانات مقام معظم رهبری در زمینهٔ حمایت از خرید کالای ایرانی افزود: قبل از مردم مسئولان هستند که باید مدیریت کرده و سیاست‌گذاری کنند تا مردم به‌سوی خرید کالای ایرانی بروند در نتیجه مسئولان باید با مشخص کردن خط‌مشی‌ها مردم را به سمت خرید کالای ایرانی سوق دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حمایت از کالای ایرانی ادامه داد:باید دولت مدیریت کرده و با فکر و برنامه‌ریزی اقدام کند، باید از کالای ایرانی حمایت کرد اما کالای ایرانی که دارای کیفیت بالایی باشد، و این کار به‌عهده صنعت و معدن است که این تکنولوژی را ایجاد کرده و در این رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:در حالا حاضر، بازار سنگینی مانند ایران و منطقه خاورمیانه متقاضی خرید چادر مشکی برای خانم‌ها هستند، سؤال این است که آیا مسئولان و دولت در این زمینه کاری انجام داده است؟ اینکه یک بازار چند صدمیلیونی در ایران و منطقه متقاضی چادر مشکی هستند سوال این‌ است در این زمینه چه‌کارهایی صورت گرفته است؟

آیت‌الله اسلامی ادامه داد: چرا باید یک زن ایرانی به‌دنبال خرید چادر ژاپنی باشد؟ این مسئله به‌دلیل آن است که چادر باکیفیت نسبتاً بالا و خوب که ساخت خود ایران باشد وجود ندارد، چرا یک زن ایرانی به دنبال آن است که چادر ژاپنی اصل را پیدا کند این مسئله به‌دلیل بالابودن کیفیت چادر در آن کشور است، بنابراین برای آن‌که یک زن ایرانی چادر ایرانی استفاده کند باید چادر باکیفیت، مرغوب و با استحکام بالا تولید شود.

وی با بیان اینکه مسئولان به دنبال حل قضایا نیستند،بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری عقلانی بوده و تأکید بر حفظ استقلال بازار ایرانی و حمایت از کالای ایرانی دارند، یکی از کالاهایی که سبب حفظ استقلال و مورد خواست مردم بوده و بازار چند صدمیلیونی را نیز دارد پارچه چادری است، اما آیا بنا داریم که کارخانه و تکنولوژی چنین پارچه‌ای را ایجاد کنیم؟

آیت‌الله اسلامی یادآورشد: امیدواریم مسئولان و مردم با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح به بیانات و منویات مقام معظم رهبری لبیک گفته و همه مسئولان و مردم شعار سال را تحقق بخشند.

انتهای پیام/ ح

مسئولان با مدیریت و سیاست‌گذاری صحیح مردم را به خرید کالای ایرانی سوق دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار