سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت:مراسم نوروزگاه شهرستان ابرکوه در کنار سرو کهنسال با استقبال پرشور مردم این شهرستان برگزار شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ گفت:ششمین روز از بهار ۹۷ به عنوان روز ابرکوه نامگذاری شده است که جمعی از مسئولین میراث فرهنگی استان یزد با حضور در این شهرستان از اماکن تاریخی، اقامتگاه‌های بومگردی، بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی و پست‌های اطلاع رسانی ورودی و خروجی شهر بازدید و در مراسم نوروزگاه ابرکوه شرکت کردند.

مجاهد کرباسی افزود: به مناسبت روز شهرستان ابرکوه، جمعی از مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان در محوطه سرو چهارهزار و پانصد ساله ثبتی شهرستان ابرکوه محل برگزاری نوروز گاه این شهرستان حضور یافتند.

وی گفت:مراسم نوروز گاه شهرستان ابرکوه شامل بخش‌های متنوعی، چون بازارچه صنایع‌دستی، سفره هفت سین، اجرای موسیقی و بازی‌های محلی، پخت غذا‌های سنتی و نقالی خوانی بود که با استقبال پرشور مردم همراه شد.

شایان ذکر است: سرو ابرکوه یکی از بزرگترین درختان دیرزیست دنیاست که پس از ۴۵۰۰ سال همچنان سبز است و در پهنای کویر استان یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار ایستاده و جهانیان را شگفت زده کرده است و در طول ایام سال از گردشگران و مسافران زیادی از سراسر جهان میزبانی می‌کند.

این درخت کهنسال به عنوان سومین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

گفتنی است: بازدید از کمپ عشایری و ایستگاه اطلاع رسانی ورودی شهر، اقامتگاه‌های بوم گردی، بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی، خانه‌های تاریخی آقازاده و مستوفی، یخچال خشتی، شرکت در مراسم نوروزگاه و جشنواره غذا‌های سنتی اسفندآباد از برنامه‌های روز شهرستان ابرکوه بود.

انتهای پیام/ ی

 استقبال پرشور مردم ابرکوه از مراسم نوروز گاه شهرستان ابرکوه

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار