مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه یک میلیون و 900 هزارنفر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان اصفهان بازدید کرده اند.

فریدون الهیاری  در گفت‌و‌گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص شعار سال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حمایت از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال انتخاب کردند که در امتداد بحث اقتصاد مقاومتی است؛ امید داریم بتوانیم رونق را در اقتصاد و توسعه اشتغال به کشور بازگردانیم.

وی افزود: حوزه صنایع دستی از مصادیق جدی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است زیرا صنایع دستی از نظر مواد اولیه و مهارت ساخت و تولید از اصالت و دیرینه زیادی در کشور برخوردار هستند و حمایت از آن‌ها می‌تواند در توسعه صادرات، توسعه اشتغال و درون‌زایی اقتصاد مؤثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز اگر بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری را در داخل کشور احیا کنیم، به نوعی می‌توانیم داشته‌های خود را در عرصه اقتصاد به خوبی عرضه کنیم.

وی عنوان کرد: گردشگری ارز‌آوری بسیاری را می‌تواند داشته باشد و به نوعی صادرات بخش عمده‌ای از کالا و خدمات است؛ با توجه به این‌که گردشگران از کشور‌های مختلف دنیا به کشور ما می‌آیند و سوغات و کالا می‌خرند و دریافت خدمات می‌کنند به نوعی از پشتوانه‌های مهم‌ تولید کالای داخلی است و می‌تواند در اشتغال کشور مؤثر باشد.

الهیاری با اشاره به آمار به دست آمده تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه گفت: تا روز گذشته 900 هزار اقامت در استان و یک میلیون و 900 هزار بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان را داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/م

 

بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.