تدابیر امنیتی در شهر‌های بزرگ ایتالیا از جمله رم تشدید شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  تدابیر امنیتی در شهر‌های بزرگ ایتالیا از جمله رم در آستانه عید پاک مسیحیان تشدید شده است.  

وزارت کشور ایتالیا با تاکید بر این که تقویت تدابیر امنیتی به منظور تامین و تضمین آرامش و امنیت مردم اتخاد شده است از احتمال ورود یک تبعه تونسی به خاک ایتالیا برای انجام اقدامات تروریستی در آئین‌های عید پاک خبر داد.  

یک شهروند ایتالیایی گفت: «درحال حاضر تدابیر امنیتی در رم به بالاترین سطح خود رسیده است و بیم آن می‌رود که در چند روز آینده اقدامی تروریستی در پایتخت ایتالیا رخ بدهد. البته در چند سال گذشته داعش بار‌ها رم و واتیکان را به انجام اقدامات تروریستی تهدید کرده که تا به امروز این امر عملی نشده است».

هم اکنون بسیاری از نیرو‌های پلیس و ارتش در نقاط حساس و پر رفت و آمد شهر و به ویژه کلیسای بزرگ سن پیترو واتیکان که در این روز‌ها میزبان هزاران مسیحی است، مستقر شده‌اند.  

وزارت کشور ایتالیا در ۳ سال گذشته بیش از ۲۵۶ تبعه خارجی مقیم این کشور را که اکثر آن‌ها تونسی بودند به اتهام نزدیکی به محافل تروریسم بین الملل به ویژه داعش از ایتالیا اخراج کرده است.  

سرویس‌های اطلاعاتی ایتالیا نیز اخیرا در گزارش سالانه خود هشدار دادند که تهدیدات گروه تروریستی داعش در ایتالیا واقعی است و باید این تهدیدات را جدی گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار