باسوادی ۵۶ درصد دستگاه‌های اجرایی در خراسان شمالی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: ۵۶ درصد از فعالیت‌های سوادآموزی استان در سال جاری با مشارکت ۲۹ دستگاه اجرایی انجام شد.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، مهدی مودی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۶۴ نفر از سوادآموزان استان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی جذب شدند.
وی با بیان اینکه امسال هفت هزار و ۲۳۷ نفر سوادآموز در خراسان شمالی جذب شدند، افزود: در طرح حلقه‌های کتابخوانی سهمیه استان در سال جاری هزار نفر بود که هزار و ۱۲۱ نفر از کم سوادان جذب شدند.
مودی اظهار کرد: بسیج سازندگی با جذب سه هزار و ۴۳۵ نفر سوادآموز رتبه نخست را در این مشارکت به خود اختصاص داده است، همچنین اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با جذب ۱۵۲ سوادآموز و زندان‌ها با ۱۲۶ نفر به ترتیب دوم و سوم شدند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هم اکنون در طرح خواندن با خانواده دو هزار و ۳۵۱ نفر در استان در حال آموزش هستند.
وی با اشاره به این که بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵ در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال، ۵۰۸ هزار و ۹۴۶ نفر از جمعیت استان معادل ۹۲ ممیز ۸۵ درصد باسواد هستند، گفت: میزان باسوادی افراد گروه سنی بالاتر از ۶ سال در استان از میانگین کشوری جهار و نیم درصد عقب‌تر است.
مودی گفت: خراسان شمالی در شاخص باسوادی افراد بالای ۶ سال در جایگاه ۲۴ ام در میان استان‌های کشور قرار دارد، با وجود اقدامات خوب و تلاش‌های زیادی که انجام شده، هنوز هم در استان بی سواد وجود دارد.
انتهای پیام/ط


باسوادی چهار هزار و ۶۴ نفر از سوادآموزان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.