شهرستان قصرشیرین با دارا بودن جاذبه های گردشگری گوناگون میزبان میهمانان و مسافران نوروزی از سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین گفت: شهرستان قصرشیرین با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری گوناگون میزبان میهمانان و مسافرین نوروزی از سراسر کشور است.
سیروس ادیب با بیان اینکه شهرستان قصرشیرین هر ساله در ایام نوروز به واسطه آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور است، اظهار کرد: در دو روز اول نوروز امسال میزبان بیش از سه هزار مسافر و میهمان نوروزی بوده ایم.
وی ادامه داد: در شهرستان قصرشیرین ۱۳ واحد اقامتی شامل هتل، مهمانپذیر و مهمانسرا داریم که تنها سه واحد از این تعداد در طول سال فعال هستند، اما در ایام نوروز همه‌ی آن‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فعال می‌شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین افزود: علاوه بر این، ۱۰۸ کلاس درس با ظرفیت اسکان ۱۵۰۰ نفر میهمان نوروزی تجهیز شده اند.
وی خاطرنشان کرد: با این وجود به دلیل آب و هوای بسیار مطبوع قصرشیرین در این فصل از سال بیشتر میهمانان نوروزی با برپایی چادر شب را در چادر‌های خود می‌گذرانند.
ادیب همچنین از برپایی دهکده عشایری در ورودی شهر قصرشیرین خبرداد و گفت: یازده سیاه چادر عشایری را در ورودی شهر برپا کرده ایم که در آن‌ها صنایع دستی، سوغات و آش‌ها و شیرینی‌های محلی عرضه می‌شود.
وی اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی، موسیقی محلی و جشن را از دیگر برنامه‌های این دهکده عشایری عنوان کرد.
به گفته این مسئول برای اینکه گردشگران بتوانند با سهولت جاذبه‌های گردشگری را پیدا کنند در مسیر این جاذبه‌ها تابلو‌های راهنمای گردشگر جدیدی نصب شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین درخصوص ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: عمارت تاریخی خسرو، کاروانسرای شاه عباسی، چهارقاپی، بازارچه کاروانسرا، نخلستان‌ها و پهنه گردشگری الوند از جمله جاذبه‌های گردشگری قصرشیرین است.
به گفته این مسئول نوروز سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قصرشیرین بازدید داشته اند.
 
انتهای پیام/پ
 

شهرستان مرزی قصرشیرین پذیرای گردشگران نوروزی

 
 
برچسب ها: قصرشیرین ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.