رئیس پلیس راه استان یزدگفت:ماموران در اجرای طرح نوروزی تا پایان تعطیلات با راه اندازی ایستگاه‌های سیار و گشت‌های محسوس و نامحسوس بر تردد خودرو‌ها نظارت دارند.

رئیس پلیس راه استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ با اشاره به اینکه رانندگان در طول سفر پس از استراحت کامل مسیر را ادامه دهندگفت: وجود ۱۲ ایستگاه سیار اطلاع‌رسانی در استان یزد و توصیه‌های مهمی که در مورد خستگی رانندگان و استراحت کردن آن‌ها هنگام خستگی و خواب‌آلودگی به آن‌ها می‌شود.

سرهنگ احمد مظفری  جاده‌های دوطرفه را جاده‌هایی حادثه‌ساز عنوان کرد و افزود: یکی از خطرناک‌ترین این جاده‌ها جاده یزد-طبس است که پلیس راهور برای آرامش سفر مسافران محور یزد- طبس و محور‌های ییلاقی را برای کامیون‌ها ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود: اقدامات پلیس راهور جهت آرامش بیشتر مردم است تا مسافران بتوانند با آرامش خاطر بیشتری مسافرت کنند به‌ویژه محور یزد –طبس که محور زیارتی مشهد مقدس است که به علت کم‌عرض بودن این جاده اگر خودرو‌های سنگین تردد داشته باشند بسیار خطرناک است و حجم ترافیک بسیار بالا می‌رود

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به حضور بالغ‌بر ۶۰ گشت محسوس و نامحسوس در سطح جاده‌های برون شهر استان یزد اظهار کرد: استفاده از مأمورین نامحسوس در ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی که مأمورین پلیس‌راه به‌صورت نامحسوس داخل اتوبوس حضور پیدا می‌کنند که اگر تخلفی از اتوبوس مشاهده کردند به‌طور جد با راننده اتوبوس برخورد خواهند کرد.

وی در آخر خاطرنشان کرد: وجود ۱۲ ایستگاه سیار اطلاع‌رسانی در استان یزد و توصیه‌های مهمی که در مورد خستگی رانندگان و استراحت کردن آن‌ها هنگام خستگی و خواب‌آلودگی به آن‌ها می‌شود.

هفت نفر فوتی در حوزه استحفاظی استان یزد در ایام نوروز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد گفت: درتعطیلات نورز امسال تاکنون هفت نفر در حوزه استحفاظی درون‌شهری و برون‌شهری استان یزد هفت نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ بابیان اینکه در نوروز امسال هفت نفر در حوزه استحفاظی درون‌شهری و برون‌شهری استان یزد کشته‌شده‌اند گفت: از رانندگان خواهشمندیم که چند روز تعطیلات قوانین مقررت رانندگی را رعایت کنند چراکه عامل انسانی بیشترین عامل بروز تصادف است لذا از رانندگان انتظار می‌رود که سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

احمد دهقان افزود: از ۲۴ اسفندماه ۹۶ تاکنون هزار و ۶۰۰ مأموریت ازسوی اورژانس ۱۱۵ در استان یزد انجام‌شده که ۶۰۰ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان یزد از آمادگی کامل برای امدادرسانی برخوردار هستند چنانچه طی این مدت نزدیک هزار و ۶۰۰ مأموریت از سوی اورژانس ۱۱۵ در استان یزد انجام‌شده است.

دهقان اضافه کرد: همچنین شماره تلفن ۳۷۲۴۱۳۳۳ هم آماده پاسخگویی به شهروندان و خدمات رسانی است.

در استان یزد ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۲۴۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
روزانه در شرایط عادی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان یزد، حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تردد می‌کند.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در ایام نوروز مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.