مسئول کمیته حمل و نقل ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت:استقبال خوبی از اتوبوس های گردشگری شده است وگردشگران نوروزی برای بازدید از آثار تاریخی و تفریحی شهر اصفهان از این اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند.

سیدعلی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: اتوبوس‌های گردشگری باغ فدک، گردشگران نوروزی که در باغ فدک اسکان دارند را به سمت میدان نقش جهان منتقل می‌کنند.

عبدالهی گفت: ساعات کار این اتوبوس‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به صورت هر ۱۵ دقیقه یکبار است که در صورت نیاز می‌توانیم ساعات کار این اتوبوس‌ها را هر ۱۰ دقیقه یکبار گذاشته و محدودیتی دراین خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه استقبال از اتوبوس‌های گردشگری خوب بوده است و تقریباً اتوبوس خالی نداریم، افزود: این اقدام موجب کاهش حجم ترافیک شهری شده است، زیرا گردشگران نوروزی مستقر در باغ فدک خودروهای شخصی خود را از باغ فدک خارج نمی‌کنند و برای بازدید از آثار تاریخی و تفریحی شهر اصفهان از اتوبوس‌های گردشگری استفاده می‌کنند.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه آثار تاریخی شهر اصفهان در مرکز شهر واقع است، اتوبوس‌های گردشگری، مسافران نوروزی را به مرکز شهر منتقل می‌کنند و مسافران می‌توانند برای بازدید از سایر نقاط تاریخی و تفریحی شهر از اتوبوس‌های خطی شهر و یا از دوچرخه‌هایی که در ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری وجود دارد، استفاده کنند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برای مسیرهای مختلف به‌ویژه محور ناژوان تاکسی‌های ویژه‌ای دیده شده است که بر عملکرد آن‌ها نظارت کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اتوبوس خطی در تمام شبکه‌های معابر شهری روزانه فعالیت دارند، گفت: این اتوبوس‌ها محورهای گردشگری شهر اصفهان را به یکدیگر متصل می‌کنند. روزانه حدود ۶۵۰ دستگاه اتوبوس در تمام شبکه‌های معابر شهر اصفهان در حال خدمت‌رسانی به گردشگران و شهروندان است و تمامی مسیرهای تاریخی و تفریحی از جمله جمله منارجنبان که در غربی‌ترین نقطه شهر واقع است را پوشش می‌دهند.

عبدالهی با بیان اینکه ساعات کار تمامی اتوبوس‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعات ۲۰ و ۳۰ دقیقه است، گفت: البته اتوبوس های میادین اصلی از جمله میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، میدان قدس، میدان بزرگمهر و ... تا ساعت ۲۲ آماده جابه جایی گردشگران و شهروندان هستند.   

 

انتهای پیام/م

 

فعالیت روزانه ۶۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان

برچسب ها: اتوبوسرانی ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار