سعید خانی تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره چگونگی وضعیت اکران نوروزی به خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکران نوروزی بیرمق نیست اما اگر بحث اطلاع رسانی با قدرت بیشتری پیش میرفت قطعا اتفاق بهتری رخ میداد.
وی افزود: متاسفانه در تاریخ 21 به ما گفتند بیست و سوم فیلمتان را اکران کنید در صورتی که اگر اول اسفند اسامی فیلمها اعلام و پانزدهم اکران میشد به طور قطع زمان خوبی برای تبلیغ و اطلاع رسانی پیش میآمد و میتوانستیم به خوبی فیلمها را به مخاطبان بشناسانیم و انگیزه آنها را برای دیدن بیشتر کنیم.
خانی اضافه کرد: از سویی وقتی فیلم اکران میشود باید زمان کافی داشته باشیم تا با ارگانهای تبلیغاتی موثر وارد مذاکره شویم و قرارداد ببندیم که متاسفانه زمان اعلام شده، فرصت کافی برای رایزنی و تبلیغ گسترده را گرفت.
این تهیه کننده تصریح کرد: امیدوارم شورای صنفی نمایش برای سال آینده، اول اسفند فیلمها را معرفی کند و پانزدهم را شروع اکران بگذارد تا صاحبان آثار فرصت کافی برای تبلیغ داشته باشند.
خانی بیان کرد: البته نباید از شرایط سخت اقتصادی مردم نیز غافل شد، اولویت خانوادهها تحصیل، پوشاک و...است و سینما و هنر در اولویتهای بعدی قرار دارد؛ پس در این شرایط دشوار، به راحتی دیدن فیلم را میتوانند کنار بگذارند و به دیگر دغدغههای خود بپردازند.
تهیه کننده «لونه زنبور» اذعان داشت: راه افتادن سیستم مکانیزم پلکانی فروش هم میتواند وضعیت سینما را بهتر کند و حداقل 30 درصد از مشکلات این صنعت حل خواهد شد.
وی عنوان کرد: بالا رفتن تولید فیلمهای سینمایی و نبود امکانات اکران، روی حوزه پخش فشار میآورد و این نیز از مشکلات مهم سینمای ما است، در چنین شرایطی است که سرگروهها به عدد هفت در نوروز امسال ارتقاء یافته و این کار را برای اکران و جذب مخاطب سخت خواهد کرد.
خانی در خصوص اکران «لونه زنبور» بیان کرد: خوشبختانه اکران این فیلم تا بحال خوب بوده و روز به روز هم به مخاطبانش اضافه میشود و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/