همکاری شرکت های کشت و صنعت پارس و اورالیس فرانسه در زمینه تولید بذر کلزای زمستانی

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس گفت: این شرکت و شرکت فرانسوی اورا لیس در زمینه تولید بذر کلزای زمستانی با هم همکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارسلان کاظم پور ،مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس افزود: مذاکره با طرف فرانسوی در این زمینه انجام شده و با تولید این بذر در زمین های متعلق به کشت و صنعت پارس در بیله سوارمغان نیازکامل بذر کلزا برای کشت زمستانی در کشور به طور کامل تامین می شود.

وی بیان کرد: این شرکت 9 هزار هکتار زمین کشاورزی را در شهرستان بیله سوار مغان زیر کشت دارد و بیشترین محصول زیر کشت در آن نیز کلزا ، ذرت بدزی و ذرت هیبری می باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پارس گفت: این شرکت همچنین احداث مجتمع دامپروری پنج هزار راسی ، احداث کارخانه لبنیات ، مطالعه احداث کارخانه روغن کشی ، تکمیل واحد پروسس بذری برای تولید بذر گندم ، کلزا و ذرت را در برنامه توسعه ای خود دارد.

کاظم پور افزود: برای سه سال آتی برنامه های خودکفایی در این شرکت به اجرا درآمده و با به ثمر رسیدن طرح های اقتصادی برای دست کم 400 نفر به صورا مستقیم و دهها نفر غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: از 9 هزار هکتار زمین کشاورزی این شرکت 2 هزار و 700 هکتار آن تحت پوشش سامانه آبیاری نوین می باشد و افزایش پوشش این سامانه در برنامه های توسعه ای شرکت قرار دارد.

انتهای پیام/ع

ایجاد فرصت شغلی با اجرای طرح های اقتصادی در کشت و صنعت پارس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.