سفیر چین در کابل اعلام کرد که کشورش در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری خواهد کرد و همچنان در ترمیم و مرمت آثار تاریخی بامیان تلاش می‌کند.

همکاری چین در ترمیم و حفاظت از آثار باستانی بامیانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، لیوجینج سانگ، سفیر چین در کابل اعلام کرد که کشورش در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری خواهد کرد و همچنان در ترمیم و مرمت آثار تاریخی بامیان تلاش می‌کند.

وی در سفرش به ولایت بامیان گفته است که کشورش علاقمند همکاری‌ در بخش‌های فرهنگی، انکشافی و اقتصادی با افغانستان است.

به گفته سانگ، چین از طریق بانک انکشافی آسیایی در انکشاف افغانستان سهم فعال داشته و در آینده این همکاری‌های خود با این کشو را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه افزوده که کشورش در سیاست‌های داخلی افغانستان مداخله نمی‌کند و با هیچ حزب سیاسی در این کشور مشکل یا دشمنی ندارد.

همچنان لیوجینگ سانگ در دیدار با والی بامیان، روی موضوعات مرتبط به تقویت و توسعه همکاری‌های دولت چین با بامیان بحث و تبادل نظر کرده است.

سپس والی بامیان از همکاری‌های چین در بخش‌های حفاظت از آثار تاریخی، مرمت و بازسازی آبدات تاریخی، تحصیلات و معارف و امور زراعتی، قدردانی کرده است.

سفیر چین هدف از سفرش در بامیان را مطالعه و بررسی وضعیت عمومی این ولایت، به عنوان مسیر اصلی جاده ابریشم عنوان کرده است.

به نوشته افق، در این سفر، رئیس آکادمی ولایت دونگ هوانگ چین وی را همراهی می‌کند. به گفته او، بامیان و دونگ هوانگ چین شباهت‌های تاریخی و تمدنی دارد.

وی افزود که از مغاره‌ها و آثار تاریخی بامیان دیدن خواهد کرد و چین پس از مطالعات، در قسمت ترمیم و حفاظت از این آثار کمک و همکاری می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار